اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۳

خامنه ای با موج اعدام، احکام جنایتکارانه زندان، سرکوب زنان و سانسور در صدد جلوگیری از قیام خلق است ۸۵ اعدام در ۲۰ روز اول اردیبهشت

قتل جنایتکارانه يك هنرمند بلوچ و محکومیت یک کارگردان و سينماگر منتقد به شلاق و ۸ سال زندان

خامنه ای با موج اعدام، احکام جنایتکارانه زندان، سرکوب زنان و سانسور در صدد جلوگیری از قیام خلق است
۸۵ اعدام در ۲۰ روز اول اردیبهشت
قتل جنایتکارانه يك هنرمند بلوچ و محکومیت یک کارگردان و سينماگر منتقد به شلاق و ۸ سال زندان

خامنه ای در محاصره بحرانهای داخلی و خارجی، نگران از عواقب جنگ افروزی خارجی و در وحشت از قیام خلق با اعدامهای وحشیانه، احکام جنایتکارانه زندان، سرکوب زنان و سانسور و خفقان، مذبوحانه تلاش میکند اوضاع را در کنترل بگیرد.
امروز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۴ زندانی حسن عربی، حسن چوپانی، عبدالله حسن زاده و یک زندانی به نام حسن در زندان ارومیه حلق‌آویز شدند. چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت نیز ۴ زندانی شامل یک زن به‌نام فریبا محمد زهی و عبدالله ازبک زهی و خلیل الله براهویی که هر سه از هموطنان بلوچ بودند در زندان کرمان، و خان محمد اسحاق زهی در زندان سمنان توسط دژخیمان به دار آویخته شدند.
سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت حسن محرر در زندان مرکزی ارومیه، یکشنبه ۱۶ اردیبهشت علی اصغر فلاح در زندان مرکزی قم و پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۴ زندانی محمد رسول خوشکار، سعید رنجدوست، صابر امین‌آبادی و مهدی حبیبی در زندان تبریز و یعقوب امیری در زندان اردبیل روانه چوبه‌های دار شدند. به این ترتیب شمار اعدامهای ثبت شده از ابتدای اردیبهشت تا کنون دست کم به ۸۵ تن میرسد.
در یک اقدام جنایتکارانه دیگر، دژخیمان‌ روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت خواننده معروف بلوچ بلال نصرویی را در مقابل لشکر ۸۸ زرهی و در کنار اداره اطلاعات زاهدان با ضربات چاقو به قتل رساندند. مأموران سپاه اخیراً بلال را تهدید کرده بودند و او به دوستانش گفته بود: اگر من ترور شدم بدانید هیچ کسی جز سپاه نیست و من با هیچ کس مسئله و مشكلي ندارم. روز گذشته مراسم خاکسپاری بلال در زادگاهش میرجاوه با شرکت هزاران تن برگزار شد.
از سوی دیگر قضائیه جلادان محمد رسول‌اف کارگردان و سينماگر سرشناس را با اتهامات آخوندساخته به ۸ سال زندان، شلاق، جریمه نقدی و مصادره اموال محکوم کرد. مجازاتهايي كه طبق قوانين همين رژيم نيز موضوعيت ندارد.
مقاومت ایران بار دیگر از کمیسر عالی و شورای حقوق بشر ملل متحد و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران و همچنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو میخواهد در برابر موج اعدام و سرکوب در ایران سکوت و بی عملی پیشه نکنند و برای نجات جان زندانیان زیر اعدام بویژه زندانیان سیاسی دست به اقدام بزنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۹ می ۲۰۲۴)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا