سال ۱۳۹۵

قدرتنمایی موشكی خامنه ای، سرپوش تضعیف موقعیتش در اثر توافق اتمی و نتایج نمایش انتخابات صنعت نوری و موحد از مراكز اصلی ساختن موشك با توان حمل كلاهك اتمی است

خامنه ای، ولی فقیه رژیم آخوندی، كه به دنبال توافق اتمی و نمایش انتخابات ماه گذشته موقعیتش به شدت تضعیف شده، مذبوحانه تلاش می كند با قدرت نمایی موشكی آب رفته را به جوی باز آورد. او روز چهارشنبه ۱۱ فروردین (۳۰مارس) در این باره گفت: «امروز هم روزگار موشك است و هم دیپلوماسی». موشكهای مورد نظر خامنه ای موشكهای با قدرت حمل كلاهك اتمی است كه رژیم ایران در اسفند ماه گذشته آنها را به طور آزمایشی شلیك کرد.

خامنه ای با استفاده از این قدرت نمایی به نحو بیسابقه یی رقبای خود را مورد حمله قرار داد و گفت: «اینكه بگویند فردای دنیا، فردای مذاكره است یا از روی ناآگاهی است یا خیانت».

این اظهارات نشان می دهد خامنه ای با تمام قوا و با نقض قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد در صدد ادامه پروژه های اتمی و موشكی است و دیپلوماسی و مذاكره صرفاً سرپوشی برای پیش بردن این پروژه هاست و در عین حال در صدد سرپوش گذاشتن بر بحرانهای داخلی و دست بالا پیدا كردن در مخاصمات درونی است.

این در حالیست كه روحانی بیشترین همراهی را با خامنه ای در این پروژه های ضد ایرانی دارد. در روز ۱۰ دی گذشته ۷۰روز قبل از آزمایش موشكی اخیر روحانی در یك دستورالعمل به وزیر دفاع رژیم نوشت: باید «برنامه تولید انواع موشکهای  مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد». وی افزود: رژیم هیچگاه درباره «برنامه موشکی خود با کسی مذاکره ننموده، و هیچ محدودیتی را در این حوزه نخواهد پذیرفت». او قبلاً نیز گفته بود در دو سال ریاست جمهوریش ۸۰درصد ۱۰سال قبل از آن به تسلیحات رژیم افزوده شده است. یعنی به طور متوسط و بدون احتساب تورم، هزینه های تسلیحاتی 5برابر افزایش یافته است.

در روز ۱۵دی ۱۳۹۴ علی لاریجانی رئیس مجلس آخوندی در بازدید از مراكز پایگاههای موشكی پاسداران «بر حمایت بیش از پیش مجلس از اعتبارات موشكی در پنج ساله ششم» تأكید كرد.

بر اساس اطلاعات مقاومت از درون رژیم بخش عمده پولهای مردم ایران كه در دوسال و نیم گذشته و از شروع مذاكرات اتمی و بعد از توافق در اختیار فاشیسم دینی حاكم قرار گرفته صرف پروژه های تسلیحاتی یا جنگ افروزی در منطقه و خرید سلاح برای ارتش بشار اسد شده است.

دو شركت صنعت نوری و صنعت موحد كه در روز ۵فروردین ۱۳۹۵ از سوی وزارت خزانه داری آمریكا مورد تحریم قرار گرفتند وابسته به صنایع موشكی همت و دست اندركار تولید موشكهای بالستیك قادر به حمل كلاهك هسته یی هستند.

شرکت صنعت نوری، محل ساخت كلاهك اتمی است كه با كد ۸۵۰۰ شناسایی می شود. رئیس آن مهندس نعیمی است كه در ارتباط با دكتر مهدی نقیان فشاركی طرح ساخت كلاهك را به پیش می برد. مسئول تحقیقات آن، فردی به نام مهندس آرام است. در این پروژه كارشناسان كره شمالی حضور دارند و كمكهای جدی به پیشرفت این پروژه كرده اند. مقاومت ایران شرکت صنعت نوری را در روز اول اسفند ۱۳۸۶ (۲۰فوریه ۲۰۰۸) در یك كنفرانس مطبوعاتی در بروكسل افشا كرد.

شرکت صنعت موحد با كد ۷۵۰۰ محل ساخت بدنه و مونتاژ نهایی موشكهای شهاب۳ و قدر است. این صنایع در بزرگترین تونل مجموعه خجیر، در منطقه مركزی مجموعه خجیر و كوه بارجمالی قرار دارد. این تونل بیش از هزار متر طول و 12متر قطر دارد. این تونل به شش شاخه پانصد متری منشعب شده و در داخل آن كارگاهها و تأسیسات مختلفی جهت مونتاژ موشك ایجاد شده و بخشهایی هم به انبار كردن موشكها اختصاص دارد. مقاومت ایران صنعت موحد را در روز ۳۰ آبان ۱۳۸۴ (21نوامبر 2005) افشا كرد.

روز گذشته كشورهای آمریكا، فرانسه، انگلستان و آلمان طی نامه یی به دبیركل ملل متحد آزمایشهای موشكی رژیم را نقض قطعنامه های شورای امنیت دانسته و خواستار تشكیل جلسه شورا در این رابطه شدند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

11 فروردین 1395 (30 مارس 2016)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا