سال ۱۳۹۰

ایران: ۱۱ اعدام در یکروز از جمله ۵اعدام در ملأعام، ۵۱اعدام در ۱۹ روز

 رژیم ضدبشری آخوندی روز پنجشنبه ۵خرداد از اعدام ۱۱زندانی در شهرهای شیراز، یاسوج، ساری و  قزوین خبر داد. ۵تن از زندانیان در شیراز و قزوین، در ملأعام به دار آویخته شدند (خبرگزاریهای حکومتی– ۵خرداد).

 اعدام سه زندانی در ارومیه و یک زندانی در اهواز ( اول خرداد)، اعدام دو زندانی در سلماس و بهبهان ( ۲خرداد) و اعدام ۶زندانی در اصفهان و اهواز، (۲۷اردیبهشت) از دیگر جنایتهای رژیم طی روزهای اخیر است. به این ترتیب شمار اعدام شدگان در ۱۹روز گذشته دست کم به ۵۱تن بالغ می شود.

پیش از این آخوند لاریجانی، سردژخیم قوه قضاییه رژیم، از موج اعدامهای جنایتکارانه ابراز خشنودی نموده و تأکید کرده بود این روند «با قدرت و صلابت بیشتر» ادامه خواهد یافت (خبرگزاری حکومتی فارس-۲۴فروردین). دیگر مقامهای رژیم نیز به طور مستمر بر لزوم افزایش اعدامها برای «افزایش ضریب امنیت» در کشور تأکید می‌کنند.

رژیم پا به گور آخوندها تنها راه جلوگیری از شعله ور شدن قیامها و اعتراضات مردمی و تحت الشعاع قرار دادن جنگ قدرت افسار گسیخته یی که رژیم را با یکی از بزرگترین بحرانهای درونی اش در سه دهه اخیر مواجه ساخته، در تشدید  سرکوب و اعدام و کشتار یافته است.

مقاومت ایران شورای امنیت، دبیرکل، کمیسر عالی حقوق بشر و عموم ارگانهای ذیربط بین المللی را به اقدام عاجل برای توقف این بربریت افسارگسیخته و نقض وحشتناک و سیستماتیک حقوق بشر در ایران فرا می خواند و خواستار اعمال تحریمهای همه جانبه علیه رژیم آخوندی است.

 دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶خرداد۱۳۹۰(۲۷مه۲۰۱۱)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا