کمیسیون کار

3.5 ميليون كارگر در كارگاههاي زير زميني جزو فراموش شدگان هستند

روز چهارشنبه، ۲۰ شهريور ۱۳۹۸، علی خدایی، عضو شورای عالی کار رژيم آخوندي، در يك اعتراف تكان دهنده گفت: «۳.۵میلیون کارگر در کارگاه‌های زیرزمینی فعالیت دارند که آمار آنها در هیچ جا نیست.

این کارگاه‌ها غیر رسمی و بدون تابلو هستند. کارگرانی که در خیابان جمهوری در کارگاه های خیاطی مشغول به فعالیت هستند هیچ گونه شناسنامه کارگری برای آنها وجود ندارد…. کارگران در کارگاه های بدون شناسنامه جز فراموش شدگان هستند. در این کارگاه ها قرارداد سفید امضا به وفور وجود دارد…. کارگرانی که با بسیاری از پیمانکاران تأمین نیرو مرتبط با نهادهای دولتی و عمومی و غیر دولتی کار می کنند، جزء‌ کارگرانی هستند که اصطلاحاً قرار داد سفید امضا با پیمانکار خود بسته اند و اگر اعتراض کنند، به زودی بیکار می شوند». وي همچنين گفت حداقل دستمزد مشخص شده براي كارگران« تنها 35 درصد هزینه معیشت کارگران را تأمین می کند» ( خبرگزاري تسنيم نيروي تروريستي قدس ۲۰ شهريور).

اين اعترافات گوشه اي از وضعيت فاجعه بار ميليونها كارگر ايراني را بر ملا ميكند كه در وخيم ترين شرايط معيشتي و اقتصادي بسر مي برند. عامل اصلي اين وضعيت رژيم ضدكارگري و ضد مردمي آخوندي است كه در چهار  دهه گذشته جز فساد و فقر و بيكاري هيچ ارمغاني براي مردم ايران بويژه كارگران و زحمتكشان نداشته است.

اعتراضها و اعتصابات كارگران در اعتراض به سياست هاي ضد كارگري رژيم، عدم پرداخت حقوق كارگران و فقدان حداقل امكانات و تجهيزات ايمني ادامه دارد.

روز ۲۱شهريور 1398، كارگران مناطق ۴و۵ و 6شهرداري اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن ۵ ماه حقوق‌شان دست از كار كشيده و در مقابل شهرداري رژيم تجمع كردند. در همين روز کارگران نیشکر هفت تپه برای چهارمین روز دست به تجمع اعتراضی زدند.

صبح روز پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ کارگران کنتورسازی قزوین برای چندمین بار در هفته‌های گذشته، دست به اعتراض زدند و در مقابل دفتر امام جمعه رژیم تجمع کردند. اين كارگران ۴ماه است حقوق دريافت نكرده‌اند.

مقاومت ايران سازمان‌هاي بين‌المللي مدافع حقوق كارگران و سنديكاها و اتحاديه‌هاي كارگري را به محكوميت سياست هاي ضد كارگري رژيم آخوندي و حمایت از حقوق کارگران محروم ایران فرا می خواند.  

كميسيون كار شوراي ملي مقارمت ايران

۲۲ شهريور ۱۳۹۸ (۱۳ سپتامبر۲۰۱۹)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا