اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۰

آمار جانگداز قربانيان در ۵۳۵ شهر از ۲۴۷ هزار و ۳۰۰ نفر بيشتر است

 

  • رییسی: مقرر شد از شنبه ۱۰ روز تعطیلی سراسری در سطح کشور داشته باشیم و بعد دوباره ارزیابی می‌شود و اگر نیاز بود ادامه مي يابد
  • عضو کمیته علمی ستاد کرونا: اکنون مرگ و میر ما سه رقمی شده و حالاحالاها سه رقمی خواهد ماند. اگر مقداری زودتر و جدی‌تر برخورد می‌کردیم اکنون چنین آمار ابتلا و مرگی نداشتیم. مانند روز روشن بود که چنین اتفاقی می‌افتد
  • توکلی: روز گذشته تعداد کل بستری ها در تهران ۵۵۰۰ نفر و فوتی های تهران ۵۸ نفر بود که به دلیل شدت آلودگی، در حال افزایش است
  • خبرگزاری حکومتی مهر: بر اساس گزارش‌ سه دانشگاه پزشکی تهران، در دو روز گذشته بیش از ۳۰۰ بیمار کرونایی در اورژانس منتظر ICU بوده‌اند
  • دانشگاه علوم پزشکی ایلام: در یک هفته اخیر تعداد مبتلایان ۱۰ برابر شده

سازمان مجاهدين خلق ايران بعد از ظهر امروز جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ اعلام كرد آمار جانگداز جانباختگان كرونا در ۵۳۵ شهر از ۲۴۷ هزار و ۳۰۰ نفر بيشتر است. شمار قربانيان در آذربایجان شرقی به ۹۹۸۳ نفر، در آذربایجان غربی به ۹۲۹۸ نفر، در البرز به ۶۱۵۸ نفر، در اردبیل به ۳۰۷۲ نفر، در اصفهان به ۱۶۱۴۵ نفر، در ایلام به ۲۵۳۱ نفر، در تهران به ۵۶۷۰۱ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۹۹۵ نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۹۳۵ نفر، در خراسان شمالی به ۳۷۲۸ نفر، در خوزستان به ۱۴۷۷۹ نفر، در زنجان به ۲۶۸۵ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۵۶۷۶ نفر، در فارس به ۷۲۷۷ نفر، در کردستان به ۴۲۷۲ نفر، در کرمان به ۵۴۷۴ نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۹۱۴ نفر، در گلستان به ۶۳۷۰ نفر، در گیلان به ۸۶۵۱ نفر، در لرستان به ۱۰۴۲۸ نفر، در مازندران به ۱۰۵۴۰ نفر، در مرکزی به ۵۱۴۳ نفر و در یزد به ۴۴۴۷ نفر رسیده است.

 

رییسی سخنگوی ستاد کرونا اعلام کرد: «مقرر شد که به مدت ۱۰ روز از شنبه تعطیلی سراسری در سطح کشور داشته باشیم و بعد دوباره شرایط ارزیابی می‌شود و اگر نیاز بود تعطیلی می‌تواند تکرار شود. درحال حاضر ۲۵۷ شهر قرمز داریم که در حوزه تردد در این شهرها هم پلاک‌های بومی حق خروج از شهر قرمز و ورود به شهر دیگر را ندارند و هم پلاک‌های غیربومی حق ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را ندارند. تمام فعالیت‌های آموزشی تعطیل بوده و فقط می‌توانند به صورت مجازی فعالیت کنند. در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هم به همین صورت است و سینما و تئاتر و… حتما باید تعطیل باشند» (ایسنا ۲۰ فروردین۱۴۰۰).

 

عمادی عضو کمیته علمی ستاد کرونا با تاكيد براينكه حداقل دو سه هفته سخت و مرگ سه رقمي در پیش داريم گفت: «بیمارستانها به‌سرعت پر شدند و بیمارانی که بستری می‌کنیم، عمدتاً بدحال هستند. این باعث می‌شود بیمارستانها زودتر به اشباع برسند و نتوانند پذیرش بیمار داشته باشند و ممکن است نتوانیم سرویس درست به مردم ارائه کنیم. زیرا بیماران هم زیادند و هم بدحال. وی درباره احتمال سیاه شدن وضعیت تهران و شهرهای قرمز طی چند هفته آتی، گفت: این بستگی دارد که مسئولان سریعاً اقدامی کنند. اگر با همین روند پیش رود، ممکن است در شهرهای قرمز به وضعیت سیاه هم برسیم. اگر مقداری زودتر و جدی‌تر برخورد می‌کردیم اکنون چنین آمار ابتلا و مرگی نداشتیم. مانند روز روشن بود چنین اتفاقی می‌افتد» (ایسنا ۲۰ فروردین۱۴۰۰).

 

در تهران، توکلی معاون ستاد کرونا گفت: «آمار بیماران کرونایی در استان تهران از چند روز پیش صعودی شده و این روند همچنان افزایشی خواهد بود. مراجعان روز گذشته (پنجشنبه) به بیمارستان های تهران ۷ هزار و ۶۰۰ نفر بودند که نسبت به روز ماقبل ۱۵ درصد رشد داشته است. تعداد کل بستری ها در استان تهران را ۵۵۰۰ بیمار است و تعداد فوتی های ناشی از کرونا ۵۸ نفر بود که این تعداد هم به دلیل شدت آلودگی، در حال افزایش است. وی همچنین تعداد ترخیص از بیمارستان را ۶۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد بستری ها از ترخیصی ها در مراکز درمانی بیشتر است»(ایرنا ۲۰ فروردین۱۴۰۰).

 

خبرگزاری حکومتی مهر نوشت: «گزارش‌های هر سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران، نشان می‌دهد که با افزایش مراجعات بیماران کرونایی مواجه هستیم و هر روز بر تعداد بیماران بستری به ویژه در بخش‌های ICU افزوده می‌شود. به طوری که در دو روز گذشته بیش از ۳۰۰ بیمار کرونایی در اورژانس بیمارستان‌ها منتظر تخت ICU بوده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر۲۰ فروردین۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «تا چند روز آینده تمامی شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار ميگیرند. طبق آخرین آمار ۸۷۲ نفر بستری داريم که از این تعداد ۲۰۳ نفردر ICU هستند. با تکمیل ظرفیت بیمارستان های دولتی، ۲۰درصد از تخت های بیمارستان های خصوصی استان نیز به بیماران کرونایی اختصاص یافته است» (ایلنا ۲۰ فروردین۱۴۰۰).

 

در کرمان، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به اينكه تعداد مراجعین وحشتناک افزایش یافته است گفت: «بالای ۹۰ درصد بیماران ما مبتلا به نوع ویروس انگلیسی هستند که قدرت سرایت آن وحشتناک بالا است و متأسفانه در شرایط فعلی نسبت به چند ماه اخیر، مرگ و میر ۴ برابر شده است»(خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰ فروردین۱۴۰۰).

 

در ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: «در یک هفته اخیر تعداد مبتلایان ۱۰ برابر شده و از مجموع ۱۲ شهرستان استان ۹ شهرستان در وضعیت قرمز و ۳ شهرستان دیگر نارنجی قرار دارد. بستری‌های ICU افزایش یافته است که این زنگ خطری برای استان است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۰فروردین۱۴۰۰).

 

 در آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه پزشکی تبریز گفت: « تعداد بستريهاي استان نزدیک به ۱۰۰۰ نفر بود که ۲۰۰ نفر در ICU حضور دارند. اگر شرابط بدتر شود، باید به فکر بیمارستان‌های صحرایی باشیم» (ایسنا ۲۰فروردین۱۴۰۰).

 

در زنجان، رییس دانشگاه پزشکی گفت: «طی هفته گذشته شمار بیماران سرپایی و بستری کرونایی به بیش از ۵ برابر افزایش یافته است» (ایرنا ۲۰فروردین۱۴۰۰).

 

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

۲۰ فروردین ۱۴۰۰ (۹ آوریل ۲۰۲۱)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا