اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۰

آمار جانگداز قربانيان كرونا از ۳۰۸ هزار نفر بيشتر است

افزایش ۴۹ ٪ جان باختگان و ۸۰٪ بیماران جدید مبتلا به کرونا در یک روز

• روزنامه حکومتی: پیک پنجم کرونا جنوب و تا حدودی غرب کشور را فرا گرفته و یکی دو هفته آینده شهرهای قرمز افزایش مي يابد
• استاندار تهران: چند روزی است تعداد بستری‌ها ثابت مانده است. این نشان‌دهنده ضرورت تشدید مراقبت‌ها است
• دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: مراجعه کنندگان در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۰۴ نفر بود اما در ۱۱ خرداد به ۲۱۵۷ رسيد. به سمت پیک پنجم حرکت میکنیم
• سلامت نیوز: از ۵٫۷ میلیون دز واکسن وارد شده ۴٫۸ میلیون تزریق شده است. ۹۰۰ هزار دز باقیمانده کجاست؟ آیا به ستادهای انتخاباتی رفته است؟ 

سازمان مجاهدين خلق ايران بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ اعلام كرد آمار جانگداز جانباختگان كرونا در ۵۴۷ شهر از ۳۰۸ هزار نفر بيشتر است. شمار قربانيان در آذربایجان شرقی به ۱۲۶۴۳ نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۶۱۳ نفر، در اردبیل به ۳۸۲۵ نفر، در البرز به ۸۷۵۳ نفر، در اصفهان به ۲۰۶۲۵ نفر، در ایلام به ۳۲۲۶ نفر، در بوشهر به ۳۲۲۹ نفر، در تهران به ۷۲۱۶۶ نفر، در خراسان رضوی به ۱۸۷۱۰ نفر، در خوزستان به ۱۹۲۶۹ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۱۳۶ نفر، در قم به ۹۷۱۰ نفر، در کردستان به ۵۲۶۷ نفر، در کرمان به ۶۸۹۸ نفر، در گلستان به ۷۴۱۵ نفر، در گیلان به ۱۰۲۹۶ نفر، در مازندران به ۱۲۲۵۰ نفر، در هرمزگان به ۳۹۷۵ نفر و در یزد به ۵۱۵۲ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده خود آمار جان باختگان کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۷۹ نفر و مبتلايان جديد را ۸۸۴۶ نفر اعلام كرد که نسبت به روز گذشته به ترتيب ۴۹ در صد و۸۰ درصد افزایش داشته است.

روزنامه حکومتی آرمان نوشت: «پیک پنجم کرونا جنوب و تا حدودی غرب کشور را فرا گرفته و طی یکی دو هفته آینده شهرهای قرمز افزایش خواهد یافت. صحبت از وضعیت زرد و نارنجی و آبی شوخی با سلامت جامعه است. در پی بلاتکلیفی در واکسیناسیون سویه‌های جدیدی که درجنوب و غرب شایع شده به‌زودی در تمامی کشور غالب خواهد شد و موجب بستری شدن افراد بیشتری می‌شود. وزارت بهداشت و درمان هزینه‌های ورود واکسن را صادر نمی‌کند» (آرمان ۱۸ خرداد ۱۴۰۰).

سایت حکومتی سلامت نیوز امروز نوشت: « براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، از ۵٫۷ میلیون دز واکسن خارجی وارد شده به ایران ۴٫۸ میلیون تزریق شده است. پس ۹۰۰ هزار دز کجاست؟ آیا بخشی از آن به ستادهای انتخاباتی رفته است» (سلامت نیوز ۱۸ خرداد ۱۴۰۰).

در تهران، استاندار گفت: در چهار روز اخیر روند کاهشی بستری کم شده و چند روزی است که بستری‌ها ثابت مانده است. این وضعیت نشان‌دهنده ضرورت تشدید نظارت‌ها، مراقبت‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است» (خبرآنلاین ۱۸ خرداد ۱۴۰۰).

درآذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد مراجعه کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۰۴ نفر بود اما در ۱۱ خرداد ۲۱۵۷ نفر. به بیان دیگر۷/۱برابر افزایش یافته است.این نشان دهنده آن است که به سمت پیک پنجم حرکت می کنیم» (خبرآنلاین ۱۸ خرداد ۱۴۰۰).

در خوزستان، مدیر شبکه بهداشت هندیجان گفت: «موارد بیماری در حال افزایش است.در دو روز گذشته تعداد موارد سرپایی به‌شدت افزایش پیدا کرد و پیش‌بینی می‌شود این افزایش همچنان ادامه داشته باشد» (ایلنا ۱۸خرداد۱۴۰۰).

در کهگیلویه و بویراحمد استاندار گفت: «وضعیت بسیار خطرناک شده امیدیه و هندیجان وضعیت قرمز داشته روند بوشهر افزایشی و چهارمحال و بختیاری نیز چنین وضعیتی دارد در حالیکه ارتباطات گسترده ای با این استانها و شهرها داریم. روند کاهشی ترخیصی‌ها نسبت به بستری‌ها برعکس شده است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۸ خرداد۱۴۰۰).

در گلستان، رئیس دانشگاه پزشکی با توجه به افزایش بستری‌های مبتلا به کرونا از امكان شیوع موج جدیدی از کرونا در استان ابراز نگراني كرد(خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۸خرداد۱۴۰۰).

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ (۸ ژوئن ۲۰۲۱)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا