اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۰

انتخابات شماره ۵: گزارشهاي ۷۱۰ خبرنگار سيماي آزادي از ۳۲۳ شهر با استناد به ۲۱۰۰ كليپ از هزاران شعبه اخذ رأی بجزشعبه‌های نمایشی برای خبرنگاران، نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان انگشت‌شمار بودند

بعد از ظهر امروز سازمان مجاهدين خلق ايران بر اساس گزارشهاي ۷۱۰ خبرنگار سيماي آزادي از ۳۲۳ شهر، با استناد به۲۱۰۰ كليپ اعلام كرد تا ساعت ۱۸۰۰ به وقت تهران به استثناء شعبه هاي نمايشي در تهران و مراكز شهرها كه براي خبرنگاران خارجي مهندسي شده است، در هزاران شعبه تعداد راي دهندگان انگشت‌شمار بوده است.

مأموران انتظامي و اطلاعات رژيم هموطنان و شماري از خبرنگاران سيماي آزادي را كه عكس و فيلم مي‌گرفتند بازداشت و موبايل‌هاي آنها را تخليه مي‌كردند. گرفتن فيلم  و عكس در بسياري نقاط ممنوع است. پرداخت پول براي خريد رأي در بيرون شعبه‌ها به كار رايجي تبديل شده و به زندانيان عادي هم گفته شده به ازاء رأي دادن سه روز مرخصي پاداش مي‌گيرند.

 

در شعبه اخذ راي در مسجد النبي در خيابان خميني تهران از صبح تا ۲ بعد از ظهر   فقط ۲۷ نفر حضور پیدا کردند و تعداد شركت كنندگان ۱۰ درصد انتخابات قبلي بوده است. تعداد تعرفه هاي ارسالي به اين مسجد ۱۰۰۰ تعرفه است. بنا به گزارشهاي رسيده از ستاد انتخابات منطقه ۱۵ تهران در ميدان خراسان، يكي از شلوغ ترين مناطق تهران كه شامل ۱۶۹ شعبه اخذ راي ميشود، ۶ ساعت پس از شروع راي گيري تنها ۸۰۰۰ نفر شركت كرده اند. يعني بطور متوسط هر شعبه اخذ راي ۴۷ نفر راي داده اند. مسجد صاحب الزمان منطقه ۱۰ تهران(نواب -آزادي) در چهار ساعت اول راي گيري تنها ۳۰ راي اخذ شده كه ۱۵ نفر آن مسئولين شعبه راي گيري هستند. حوزه انتخاباتی مدرسه ولایت فقیه در خیابان ۱۵خرداد خیابان پامنار در ۶ ساعت اول ۳۷ نفر راي دادند كه بخشي از آن پرسنل شعبه راي گيري هستند.

 

در اهواز در فلكه سوم كيان‌پارس اهواز به كارگرها ۵۰ هزار تومان ميدهند و راي آنها را مي خرند. چمخاله لنگرود، هر رأی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰هزار تومان خریداری می شود. افراد غیربومی را از شهرهای اطراف بخصوص تازه آباد و املش با ماشین می‌آورند. هر ۱۰ نفر با یک نفر كه آنها را كنترل ميكند به داخل شعب رأی‌گیری می‌روند تا به نفع رئیسی رأی ‌دهند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸ خرداد ۱۴۰۰ (۱۸ژوئن ۲۰۲۱)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا