اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۰

آمار جانگداز قربانيان كرونا از ۳۹۹ هزار نفر بيشتر است

  • مدیرعامل بهشت زهرا: تا دیشب ۴۱ هزار و ۵۹۱ متوفای کرونایی در بهشت زهرا ثبت شده است
  • رئیس بیمارستان سینای تهران: ICU‌ها همه پر هستند.اگر اسفند واكسن تزریق می‌شد، جلوی این ابعاد مرگ گرفته ميشد
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون ۱۴ هزار بیمار كرونايي در استان اصفهان فوت شده اند.
  • دانشگاه پزشکی آبادان: اکنون در شرایط جنگی قرار داریم و تنها بوی باروت استشمام نمی‌شود و رنگ خون دیده نمی‌شود
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: فوتیهای روزانه کرونا در۲۴ساعت گذشته به ۴۱ نفر رسید که از پاییز سال گذشته بالاترين است
  • دانشگاه پزشکی کرمان: مهمتر از دلتا، لامبدا است که پشت مرزهاست و ممکن است پیک دلتا به‌لامبدا وصل شود

سازمان مجاهدين خلق ايران بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ اعلام كرد آمار جانگداز جانباختگان كرونا در ۵۴۷ شهر از ۳۹۹ هزار نفر بيشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۳۰۳ نفر، در آذربایجان غربی به ۱۳۹۹۸ نفر، در البرز به ۱۱۶۳۳ نفر، در اصفهان به ۲۶۲۹۰ نفر، در بوشهر به ۴۵۸۴ نفر، در تهران به ۹۳۶۴۶  نفر، در خراسان رضوی به ۲۹۷۸۵ نفر، در خوزستان به ۲۴۵۳۱ نفر، در زنجان به ۴۰۰۵ نفر، در فارس به ۱۴۲۲۲ نفر، در قزوین به ۴۴۰۴ نفر، در قم به ۱۱۱۴۵ نفر، در کردستان به ۶۲۵۷ نفر، در کرمان به ۱۰۳۴۸ نفر، در کرمانشاه به ۷۰۰۳ نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۹۵۹ نفر، در گلستان به ۹۴۷۵ نفر، در گیلان به ۱۳۷۳۰ نفر، در مازندران به ۱۵۴۷۰ نفر، در مرکزی به ۷۵۵۳ نفر، در هرمزگان به ۶۹۱۰ نفر، در همدان به ۷۷۴۳ نفر و در یزد به ۶۸۶۳ نفر رسیده است.

 

در تهران، مدیرعامل بهشت زهرا گفت: «از ابتدای اسفند ۹۸ سازمان بهشت زهرا درگیر بحرانی بی سابقه و غیرقابل تصوری شد که در ۵۰ سال گذشته نظیر این بحران را تجربه نکرده بود. سعید خال تاکید کرد: تا دیشب خدمات به ۴۱۵۹۱ متوفای کرونایی توسط بهشت زهرا انجام شده است» (اقتصاد نیوز ۱۰شهریور ۱۴۰۰). رئیس بیمارستان سینای تهران گفت: «تعداد ورودی بیماران کرونا به بیمارستان ما هنوز خیلی زیاد است. همچنان مشکل کمبود تخت در بخش ICU احساس می‌شود و متاسفانه تعداد زیادی از بیماران بدحال در بخش‌ها مانده‌اند. چراکه ICU‌ها همگی پر هستند. بیماران بدحال می‌شوند و نیاز به دستگاه و تجهیزات دارند.اگر این واکسن‌ها در اسفندماه به مردم تزریق می‌شد، جلوی این حجم از مرگ و میر گرفته می‌شد» (همشهری ۱۰ شهریور۱۴۰۰).

 

در خوزستان، معاون دانشگاه پزشکی آبادان گفت: «اکنون در شرایط جنگی قرار داریم و تنها بوی باروت استشمام نمی‌شود و رنگ خون دیده نمی‌شود. هم‌چنان روند ابتلا به‌بیماری، بستری و فوتیها در جنوب غرب خوزستان افزایشی است و ظرفیت بیمارستانها تکمیل است» (ایسنا ۱۰ شهریور۱۴۰۰).

 

ستاد کرونا اعلام کرد: «آمار مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌های خوزستان و تعداد بستری‌ها بالا است. مثلا در بیمارستان گلستان اهواز حتی تخت‌های ICU قلب این مرکز درمانی در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته و هیچ ظرفیت دیگری باقی نمانده است» (خبرگزاری پاسداران ۱۰شهریور ۱۴۰۰).

 

در اصفهان معاون دانشگاه پزشکی گفت: « از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون ۱۴ هزار بیمار در اثر کرونا در استان اصفهان فوت شده اند» (ایسنا ۱۰ شهریور۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، رییس دانشگاه پزشکی گفت: «فوتی های روزانه کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته به ۴۱ نفر رسید که بیشترین میزان از پاییز سال گذشته است.تعداد بستری شدگان ناشی از کرونا در استان به ۲۲۱۳ نفر رسیده است» (ایرنا ۱۰ شهریور۱۴۰۰).

 

در کرمانشاه، رئیس مرکز بهداشت از تعطیلی برخی از مراکز واکسیناسیون در شهر کرمانشاه به دلیل کمبود واکسن خبر داد و گفت: سه مرکز واکسیناسیون از امروز چهارشنبه تا اطلاع بعدی تعطیل است(ایرنا ۱۰ شهریور۱۴۰۰).

 

در کرمان، عضو هیئت علمی دانشگاه پزشکی گفت: «مسئله مهمتر از دلتا، لامبدا است که در پشت مرزهای ماست و موارد مشکوکی در ایران دیده شده است. فکر می‌کنم پیک دلتا به ‌لامبدا وصل شود» (ایسنا ۱۰ شهریور۱۴۰۰).

 

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

۱۰ شهریور ۱۴۰۰ (۱ سپتامبر  ۲۰۲۱)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا