اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۰

آمار قربانيان كرونا در سراسر كشور از ۴۹۲ هزار و ۱۰۰  نفر بيشتر است

 

 

آمار قربانيان كرونا در سراسر كشور از ۴۹۲ هزار و ۱۰۰  نفر بيشتر است

  • كميته علمي کرونا: تعداد خیلی زیادی مشکوک به  اومیکرن هستند انتظار می‌رود سه تا ۴ هفته آینده با اوج اومیکرون مواجه شويم
  • دانشگاه پزشکی اهواز: در هفته گذشته موارد فوتی ناشی از کرونا ۱۲ درصد در استان افزایش داشته است
  • دانشگاه پزشکی قم: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌های کرونا به بالای ۱۰۰ نفر رسیده است
  • در مازندران با بستری شدن ۶۰ بیمار كرونايي در ۲۴ ساعت، تعداد بستری‌شدگان به ۲۸۴ نفر رسیده كه ۶۶ نفر در ICU هستند
  • روزنامه آرمان ملی: روزهای آینده، سویه جدید کرونا در شهرهای بزرگ به ویژه تهران به معضل و مساله اول سلامت تبدیل ميشود

سازمان مجاهدين خلق ايران بعد از ظهر شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ اعلام كرد. آمار جانگداز جانباختگان كرونا در ۵۴۷ شهر از ۴۹۲ هزار و ۱۰۰ نفر بيشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۸۵۴۳ نفر، در اصفهان به ۳۳۹۳۰ نفر، در تهران به ۱۱۵۱۵۰ نفر، در خراسان شمالی به ۶۲۹۳ نفر، در خوزستان به ۲۹۷۷۰ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۶۰۵ نفر، در فارس به ۱۸۵۵۰ نفر، در گلستان به ۱۰۷۲۰ نفر، در گیلان به ۱۷۰۹۰ نفر، در لرستان به ۱۶۳۱۰ نفر، در مازندران به ۱۷۸۹۰ نفر، در هرمزگان به ۸۱۴۰ نفر و در یزد به ۸۱۲۳ نفر رسیده است.

علی اکبر ساری، عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت : «تعداد خیلی زیادی از افراد در کشور مشکوک به ابتلاء به اومیکرون هستند. در طول زمان، تعداد مبتلايان به اومیکرون افزایش خواهد یافت» (خبرگزاری حکومتی مهر ۴ دی ۱۴۰۰).

حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «با توجه به روند ادامه دار تست‌ها نمی‌توان تعداد دقیق مبتلایان به اوميكرون را اعلام کرد. انتظار می‌رود سه تا ۴ هفته آینده با اوج اومیکرون در ایران مواجه شویم» (ایسنا ۴ دی ۱۴۰۰).

در خوزستان سرپرست دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز با توجه به افزایش فوت ناشی از کرونا گفت: «در هفته گذشته موارد فوتی ناشی از کرونا ۱۲درصد در استان افزایش داشته است» (ایسنا ۴ دی ۱۴۰۰).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌های کرونا در قم افزایش یافت و به بالای ۱۰۰ نفر رسیده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۴ دی۱۴۰۰).

در فارس، «با بستری ۱۰۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته هم اکنون ۶۱۶ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد ۸۶ نفر در ICU نگهداری می شوند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۴ دی ۱۴۰۰).

در مازندران، «با بستری شدن ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد بستری‌شدگان ناشی از این ویروس به ۲۸۴ نفر رسیده است. از این تعداد ۶۶ نفر در ICU نگهداری می شوند» (ایسنا ۴ دی ۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی آرمان ملی امروز نوشت: «پیش از اعلام حضور اُميكرون، علائم شبیه به آنفلوآنزا و سرماخوردگی سطح بالا در بین دانش آموزان و معلمان و خانواده آنان شایع شده بود اما گوش شنوایی برای هشدارها پیدا نشد و سرانجام پس از مدت‌ها چرخش ویروس و مبتلا ساختن تعداد زیادی از هموطنان، ستاد کرونا مجبور شد ورود اُميكرون را تایید کند. طی روزهای آینده، سویه جدید کرونا در شهرهای بزرگ کشــور به ویژه تهران به معضل و مساله اول سلامت مردم تبدیل خواهد شد».

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

۴ دی ۱۴۰۰ (۲۵ دسامبر  ۲۰۲۱)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا