اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۰

آمار قربانيان كرونا در سراسر كشور از۵۰۲ هزار و ۹۰۰ نفر بيشتر است

 

آمار قربانيان كرونا در سراسر كشور از۵۰۲ هزار و ۹۰۰ نفر بيشتر است

• وزارت بهداشت رژیم: ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۶۷ شهرستان زرد، ۱۵۳ شهر نارنجی و هشت شهرستان آبی هستند.
• بیمارستان کودکان علی‌اصغر: ۸۰٪مراجعین اورژانس مبتلا به کرونا هستند. تخت‌های بیمارستانی به سرعت در حال پر شدن است
• زالی: در۲۴ساعت گذشته مراجعه بیماران سرپایی۱۵۸۵۰ مورد بوده ودر مجموع ۴۸٪ تست های PCR هفته گذشته مثبت بوده است
• عضو شورای شهر تهران: ۵۰ درصد فوتی‌های کرونایی کشور به تهران تعلق داشته است
• دانشگاه پزشکی اهواز: مراجعه به بیمارستان‌ها نسبت به هفته قبل ۶ برابر وبستري و فوتي ۳ برادر شده است
• دانشگاههاي پزشکی: در مشهد ۸۰۰ و در قم ۴۵۰ بيمار كرونايي بستري هستند و ظرفيت بيمارستانها در حال تكميل است

سازمان مجاهدين خلق ايران بعد از ظهر شنبه، ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ اعلام كرد آمار جانگداز جانباختگان كرونا در ۵۴۷ شهر از ۵۰۲ هزار و ۹۰۰ نفر بيشتر است. آمار جانباختگان در آذربایجان شرقی به ۱۷۳۹۸ نفر، در آذربایجان غربی به ۱۸۹۵۳ نفر، در اصفهان به ۳۴۹۰۰ نفر، در بوشهر به ۵۶۲۹ نفر، در تهران به ۱۱۷۴۳۵ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۹۰۰ نفر، در خراسان جنوبی به ۴۴۸۶ نفر، در خراسان رضوی به ۴۰۴۵۵ نفر، در خوزستان به ۳۰۳۱۵ نفر، در زنجان به ۴۸۵۰ نفر، در فارس به ۱۹۰۹۰ نفر، در قم به ۱۳۵۲۵ نفر، در کرمانشاه به ۹۳۹۴ نفر، در گلستان به ۱۰۹۲۵ نفر، در گیلان به ۱۷۳۹۰ نفر، در لرستان به ۱۶۶۰۰ نفر، در همدان به ۹۳۰۸ نفر و در یزد به ۸۳۴۳ نفر رسیده است.

در فقدان كمترين تدابير پيشگيرانه وضعيت قرمز سراسر كشور را فرا ميگيرد و به اذعان وزارت بهداشت ۱۲۰ شهرستان قرمز، ۱۶۷ شهرستان زرد، ۱۵۳ شهر نارنجی و فقط هشت شهرستان آبی هستند(ایسنا ۱۶ بهمن ۱۴۰۰).

در تهران، زالی رییس ستاد کرونا گفت: «بستریهاي كرونايي در تهران به ۲۳۵۷ نفر می رسد که ۶۹۹ نفر از آنها در ‌ICU هستند. در شبانه روز گذشته ۱۵۸۵۰ مراجعه سرپايي بوده و ۴۸ درصد تست های PCR هفته گذشته مثبت بوده است» (ایسنا ۱۶ بهمن۱۴۰۰).
ناصر امانی عضو شورای شهر تهران گفت: «آمار فوتی‌های کرونا در تهران در حال افزایش است و ۵۰ درصد فوتی‌های کرونایی کشور به تهران تعلق داشته است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۶ بهمن ۱۴۰۰).

رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر با تاکید بر افزایش موارد ابتلای کودکان به کرونا، گفت: «اکنون تخت‌های بیمارستانی به سرعت در حال پر شدن است و اگر با همین شیب پیش رویم، به سرعت دچار کمبود تخت می‌شویم. حدود ۸۰ درصد مراجعین اورژانس ما اکنون مبتلا به کرونا هستند» (ایسنا ۱۶ بهمن۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، رییس اطلاع‌رسانی ستاد کرونا گفت: «تعداد مراجعین سرپایی افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است. همچنین در ۱۰ روز اخیر، بستري ها افزایش ۹۰ درصدی داشته و ۸۰۰ بیماربستری هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۶بهمن۱۴۰۰).

در خوزستان، مدیر شبکه بهداشت باغملک گفت: «۸۰ درصد از تست‌های روزانه کرونا در باغملک مثبت هستند و آمار ابتلاء به کرونا در این شهرستان ۶۰۰ درصد افزایش داشته و زنگ خطر جدی را به صدا در آورده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵بهمن۱۴۰۰).

دانشگاه پزشکی اهواز اعلام کرد: « هفته گذشته مراجعه به بیمارستان‌ها نسبت به هفته قبل از آن ۶ برابر شده است. در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، و در این مدت بستری و فوت سه برابر شده است» (ایسنا ۱۶ بهمن ۱۴۰۰).

درقم، رییس دانشگاه پزشکی گفت: «ظرفیت بیمارستان‌های در حال تکمیل است. ۴۵۰بیمار کرونایی در حال حاضر بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶ بهمن۱۴۰۰).

در همدان، رییس دانشگاه پزشکی گفت: «روزانه ۶ تا ۱۱ کودک مبتلا به کرونا بستری می شوند که ۱۸تا ۲۰ درصد بستریهای كرونايي هستند» (ایرنا ۱۶ بهمن۱۴۰۰).

درگلستان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد بستری‌های کرونایی سه برابر شده است و سه شهر در وضعیت قرمز قرار گرفتند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶ بهمن۱۴۰۰).

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ (۵ فوریه ۲۰۲۲)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا