اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۱

آمار قربانيان كرونا در سراسر كشور از ۵۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر بيشتر است كرونا بار ديگر روند صعودي به خود گرفته است

 

آمار قربانيان كرونا در سراسر كشور از ۵۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر بيشتر است
كرونا بار ديگر روند صعودي به خود گرفته است

• ایسنا: در مازندران آتش زیر خاکستر کرونا در حال شعله‌ور شدن است. تعداد بیماران سرپایی کرونا رو به افزایش است
• دانشگاه پزشکی گیلان: بیماران بستری در گیلان ۲۹ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است
• دانشگاه پزشکی گلستان: روند بستری افزایشی و نگران کننده است. از۶۲ نفر در‌ICU ۳۵ نفر حالشان وخیم و به ونتیلاتور وصل هستند
• دانشگاه پزشکی خراسان رضوی: علاوه بر افزایش ابتلا و بستری بیماران کرونایی، شاهد افزایش مثبت شدن آزمایشهای PCR هستیم
• دانشگاه پزشکی اردبيل: روند نزولی کرونا متوقف و احتمال اوج گیری مجدد وجود دارد. شبانه روز گذشته ۳۰ نفر در ‌‌ICU بستری شدند

سازمان مجاهدين خلق ايران بعد از ظهر سه‌شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۱ اعلام كرد آمار جانگداز جانباختگان كرونا در ۵۴۷ شهر از ۵۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر بيشتر است. آمار جانباختگان در آذربایجان شرقی به ۱۸۳۲۸ نفر، در آذربایجان غربی به ۱۹۹۴۸ نفر، در اردبیل به ۶۸۱۱ نفر، در البرز به ۱۵۴۸۳ نفر، در اصفهان به ۳۶۷۸۰ نفر، در ایلام به ۵۰۲۳ نفر، در بوشهر به ۵۸۸۴ نفر، در تهران به ۱۲۴۱۷۵ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۴۰۸۰ نفر، در خراسان جنوبی به ۴۷۶۶ نفر، در خراسان رضوی به ۴۲۰۱۵ نفر، در خراسان شمالی به ۶۷۹۳ نفر، در خوزستان به ۳۱۷۱۰ نفر، در سمنان به ۶۸۹۵ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۴۴۲۰ نفر، در فارس به ۲۰۳۴۵ نفر، در قزوین به ۶۳۵۸ نفر، در قم به ۱۳۹۸۵ نفر، در کردستان به ۸۵۹۷ نفر، در کرمان به ۱۴۴۷۲ نفر، در کرمانشاه به ۹۸۴۴ نفر، در گلستان به ۱۱۲۸۵ نفر، در گیلان به ۱۸۰۷۵ نفر، در لرستان به ۱۷۰۹۰ نفر، در مازندران به ۱۸۷۶۰ نفر، در مرکزی به ۹۵۳۳ نفر، در هرمزگان به ۸۷۱۵ نفر، در همدان به ۹۸۴۳ نفر و در یزد به ۸۶۷۳ نفر رسیده است.

در مازندران، آتش زیر خاکستر کرونا در حال شعله‌ور شدن است. تعداد بیماران سرپایی رو به افزایش است. معاون دانشگاه پزشکی گفت: «در پیک ششم شاهد ۲ قله‌ای شدن نمودار بودیم و هنوز ثبات پیدا نکرده بود و به قبل از پیک ششم نرسیده بودیم که مجددا در حال افزایش است و این روند جای نگرانی دارد» (ایسنا ۹ فروردین ۱۴۰۱).

در گیلان، سخنگوی دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش بیماران مبتلا به کرونا گفت: «افزایش آمارهای کرونایی در گیلان را شاهد هستیم و بیماران بستری در گیلان ۲۹ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است» (ایسنا ۹ فروردین ۱۴۰۱).

در گلستان، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «روند بستری در گلستان افزایشی و نگران کننده شده است. ۶۲ نفر در ‌ICU بستری هستند که ۳۵ نفر از آنها حالشان وخیم است که با وصل به دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات می دهند» (ایرنا ۹ فروردین ۱۴۰۱).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در سه، چهار روز اخیرعلاوه بر افزایش بستريها شاهد افزایش مثبت شدن آزمایشهای PCR و سریع هستیم که می تواند زنگ خطری برای افزایش بستری‌ها و موج جدید کرونا باشد» (خبرگزاری موج ۸ فروردین ۱۴۰۱).

در اردبیل، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «روند نزولی کرونا متوقف شده و احتمال اوج گیری شیوع بیماری کووید ۱۹ در طی روزهای آینده وجود دارد. طی شبانه روز گذشته ۳۰ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش ‌‌ICU بستری شدند» (ایرنا ۹ فروردین ۱۴۰۱).

در خوزستان، دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کرونا اعلام کرد: با بستری ۱۲۳ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران بستری به ۲۵۵ نفر رسیده است. همچنین ۲۴۶۰ بیمار مبتلا به کرونا تحت مراقبت خانگی هستند (خبرگزاری سپاه پاسداران ۸ فروردین ۱۴۰۱).

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
۹ فروردین ۱۴۰۱ (۲۹ مارس ۲۰۲۲)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا