کمیسیون امنیت و ضد تروریسم

کمیسیون امنیت و ضد تروریسم : حكم دادگاه ويژة مبارزه با فساد و جرايم سازمانيافته در آلباني در مورد شبكة مأموران سپاه و اطلاعات آخوندي

ضربة كاري به توطئه هاي تروريستي رژيم قبل از گردهمايي سالانة مقاومت

  • يازده نفر به مدت ۱۰ ساعت بازجويي شدند.محل‌هاي اقامت، خودروهاي آن‌ها و انجمن پوششي وزارت اطلاعات موسوم به ”آسيلا“ مورد بازرسي قرار گرفت و كليه وسايل ارتباطاتي و کامپيوترهاي مزدوران ضبط شد
  • اسامي مزدوران بازجويي شده به حكم دادگاه : حسن حيراني، مهدي سليماني، غلام شکري، مصطفي بهشتي، عبدالرحمان محمديان، حسن شهباز، سرفراز رحيمي، محمود دهقان گورابی، محمدرضا صديق، رضا اسلامي و علي هاجري
  • طبق حکم دادگاه اين نفرات متهم به دريافت پول از سرويسهاي مخفي رژيم ايران و سپاه قدس براي به دست آوردن اطلاعات در مورد سازمان مجاهدين در آلباني هستند
  •  ساختار ويژه مبارزه با فساد و جرايم سازمانيافته در آلباني( SPAK ) به مدت چهار سال در حال انجام تحقيقات در مورد سلولي است که قصد حمله به مجاهدين خلق در آلباني را داشت
  •  نيوز۲۴ : علاوه بر مکان‌هاي فيزيکي مجاهدين خلق، آرام (نام مستعار عليرضا نقاش زاده مزدور مقيم اتريش) و تيم او بر کسب اطلاعات در مورد مريم رجوي، صديقه حسيني،جواد خراسان و حسن نايب آقا متمرکز بود
  • بالکان وب : مهدي ابريشمچي يك هدف حمله اخير بود

كميسيون امنيت و ضد تروريسم شوراي ملي مقاومت ايران در اطلاعيه ۹ مهر ۱۴۰۰ تشكيل يك «مركز جديد فعاليت‌هاي جاسوسي و تروريستي وزارت اطلاعات عليه مجاهدين در آلباني» را افشا كرد. در اين اطلاعيه خاطرنشان شده بود كه «به اين منظور يك ساختمان سه طبقه با حياط و مغازه توسط يك مأمور پيشاني سياه به نام حسن حيراني در منطقه كينو استاديو اجاره شده» و « طبقه سوم اين ساختمان به تجمعات و برنامه‌ريزي فعاليت‌ها و توجيه مأموريت‌هاي مزدوران اختصاص دارد» .

هفته گذشته در روز ۲۱ تير ۱۴۰۱ (۱۲ ژوئيه ۲۰۲۲) حكم دادگاه بدوي ويژة مبارزه با فساد و جرايم سازمانيافته در آلباني كه اين موضوع را هم شامل مي‌شود صادر و در روزهاي اخير در رسانه‌هاي آلباني منعكس شده است.
طبق حكم دادگاه اين محل و مكان‌هاي اقامت حسن حيراني، مهدي سليماني، غلام شکري، مصطفي بهشتي، عبدالرحمن محمديان، حسن شهبازحسينه، سرفراز رحيمي، محمود دهقان گورابی، محمدرضا صديق، رضا اسلامي و علي هاجري مورد تفتيش قرار مي‌گيرد، از آن‌ها بازجويي مي‌شود، كليه دستگاه هاي الكترونيكي و تلفن‌هاي همراه و كامپيوترها و دستگاههاي ضبط و پخش و اسناد و پول و هرگونه سلاح يا مواد مخدر كه يافت شود ضبط مي‌شود. خودروي متعلق به حسن حيراني هم بايستي تفتيش شود. هدف از اين اقدامات جلوگيري از «هرگونه حملة احتمالي تروريستي» است. اين افراد «متهم هستند که توسط سرويس هاي مخفي ايران، سپاه، قدس يا سپاه پاسداران ايران براي به دست آوردن اطلاعات در مورد سازمان مجاهدين در آلباني پول دريافت مي کنند».
در سوابق امر خاطرنشان شده است كه از اين پيشتر در مارس ۲۰۱۸ سه تبعة ايراني در پوشش «روزنامه نگار » براي انجام جنايت تروريستي به آلباني آمده بودند و ثابت شده است كه رژيم ايران و سرويسهاي اطلاعاتي آن و سپاه پاسداران هدف خود را از بين بردن نهايي سازمان مجاهدين و فعاليت آن در هر کجا که باشد، قرار داده است.

به گزارش بالكان وب (۱۶ ژوئيه۲۰۲۲) ساختار ويژة مبارزه با فساد و جرايم سازمانيافته (SPAK ) به مدت چهار سال در حال انجام تحقيقات در مورد سلولي است که قصد حمله به مجاهدين خلق در آلباني را داشت. اسپاک (SPAK ) در سال ۲۰۱۹ به يک هسته تروريستي حمله کرد. نيوز ۲۴ پرونده کامل تحقيقاتي را فاش کرده است که نشان مي دهد به احتمال زياد سلول تروريستي، مهدي ابريشمچي را هدف قرار خواهد داد. نفرات اين سلول، اعضاي مجاهدين خلق را در آلباني زيرنظر داشتند. بازداشتها و تجسس ها از هستة جاسوسي و تروريستي در ارتباط با دستگيري يک مزدور ديگر رژيم به نام بيژن پولادرگ در دو سال قبل خبر مي‌دهد.
بالکان وب نوشت: « آنها مظنون به عضويت در گروه جاسوسي هستند، جايي که بيژن پولادرگ عضو سابق مجاهدين قبلاً دستگير شده بود…وي از سوي اسپاك (SPAK ) متهم است که بخشي از يک هسته تروريستي است که قصد داشت به مقامات ارشد اپوزيسيون ايران که ساكن اشرف ۳ هستند، حمله کند… او وظيفه داشت از اعضاي مجاهدين خلق عکس بگيرد و از مکان هايي که آنها رفت و آمد مي کردند مستند تهيه کند…او از طريق اپليکيشن تلگرام دستورات و دستورالعمل‌ها را دريافت مي‌کرد و طبق تحقيقات، ترور يکي از اعضاي ارشد مجاهدين خلق در حال برنامه ريزي بود. با مراجعه به پروندة تحقيقاتي، به نظر مي رسد يکي از نيروهاي اطلاعاتي ايران به متهم دستور داده تا در بازار سياه يک اسلحه کلاشينکف تهيه کند و افراد آموزش ديده اي را که مي‌توانند مرتکب قتل شوند پيدا کند».

نيوز ۲۴ (۱۶ ژوئيه ۲۰۲۲) نوشت : پرونده تحقيقاتي کامل را در اختيار دارد كه طبق آن ” آرام“ (نام مستعار عليرضا نقاش زاده مزدور مقيم اتريش) و تيم او، بر کسب اطلاعات در مورد مکان‌هاي فيزيکي مجاهدين خلق به ويژه مريم رجوي، صديقه حسيني ، جواد خراسان و حسن نايب آقا متمرکز بود. بر اساس گزارش دادستاني ويژه، گروه شناسايي براي عکاسي و فيلمبرداري از مجاهدين خلق و خودروها و پلاک‌هاي آنها، برنامه ريزي کرده بود و اين کار را با جذب «اعضاي سابق» انجام ميداد كه به همکاري با سرويس هاي اطلاعاتي ايران و جاسوسي از اعضاي سازمان مجاهدين خلق روي آوردند.

نقاش زاده همان مزدوري است كه در كنفرانس مطبوعاتي مدير كل پليس آلباني در اول آبان ۱۳۹۸ افشا شد كه تحت امر يك مأمور نيروي تروريستي قدس با نام مستعار ”پيمان“ در تهران، كار ميكرد. ”پيمان“ از جانب نيروي قدس يك نفر عملياتي به نام عبدالخالق ملك‌زاده (با نام مستعار فرهات) را همراه با يك قاتل حرفه‌اي به نام عبدالسلام تورگوت در تركيه براي انجام عمليات تروريستي به كار گرفته بود.

مقاومت ايران بار ديگر بر ضرورت محاکمه ، مجازات و اخراج مأموران و مزدوران اطلاعات و سپاه و نيروي تروريستي قدس از كشورهاي اروپايي تأکيد مي‌کند.

شوراي ملي مقاومت
کميسيون امنيت و ضد تروريسم
۲۷ تير ۱۴۰۱ (۱۸ ژوئيه ۲۰۲۲)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا