اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

پرونده سازي براي زنداني سياسي مريم اكبري، دوسال حبس افزوده به هدف آزاد نكردن او در پايان محكوميت در ۱۴ سال گذشته، به او كه در سال ۱۳۸۸ دستگير شده، حتي يك روز مرخصي براي معالجه نداده اند

فراخوان به كميسرعالي و شوراي حقوق بشر و مراجع حقوق بشري براي اقدام فوري براي آزادي مريم اكبري

 

پرونده سازي براي زنداني سياسي مريم اكبري، دوسال حبس افزوده به هدف آزاد نكردن او در پايان محكوميت

در ۱۴ سال گذشته، به او كه در سال ۱۳۸۸ دستگير شده، حتي يك روز مرخصي براي معالجه نداده اند

فراخوان به كميسرعالي و شوراي حقوق بشر و مراجع حقوق بشري براي اقدام فوري براي آزادي مريم اكبري

رژيم ضد بشري آخوندي براي ممانعت از آزادي زنداني سياسي مريم اكبري منفرد كه حكم ۱۵ ساله اش روبه پايان ميرود، در يك حكم غيابي او را به دو سال حبس تعزیری جدید و ۱۵۰ ملیون ریال جریمه محکوم کرد، اين حكم توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری سمنان صادر شده است. همچنانکه در اطلاعیه ۵ شهریور ۱۴۰۱ دبيرخانه شورا نيز آمده است او در تمام سالهای زندان حتی یک روز مرخصی برای معالجه نداشته است

پيش از اين خواهر و سه برادر مريم اكبري بدست رژيم آخوندي به شهادت رسيدند. مجاهد خلق عليرضا اكبري در شهريور ۱۳۶۰ زير شكنجه شهيد و غلامرضا اكبري در سال ۱۳۶۴ اعدام شد. مجاهدان سربدار رقيه و عبدالرضا اكبري در قتل عام زندانيان سياسي در سال ۶۷ به شهادت رسيدند.

مريم اكبري كه در قيام عاشوراي ۱۳۸۸ در تهران دستگير و در بيدادگاهي به رياست دژخيم صلواتي به اتهام”محاربه از طريق عضويت در سازمان مجاهدين خلق ايران“ به ۱۵ سال زندان محكوم شد و اكنون چهاردهمين سال محكوميت خود را سپري ميكند، جرم افزوده اش دادخواهي و افشاگري و شكايت در سال ۱۳۹۵ به خصوص در مورد مجاهدان سربدار رقيه و عبدالرضا اكبري است. علاوه بر اين دژخيمان او را در سال ۱۳۹۹ به زندان سمنان تبعيد كردند.

وزارت اطلاعات برای ممانعت از آزادي مریم اکبری دو پرونده جديد برای او تشکیل داده است. یکی از آنها تحت عنوان «تبلیغ علیه نظام» و ديگري «توهین به رهبری، اجتماع و تبانی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، تحریک مردم علیه امنیت ملی».

روز دوم شهريور ۱۴۰۱، معاون زندان سمنان، برخلاف معمول در روز ملاقات به بهانة نپوشیدن چادر، مانع دیدار مريم اكبري با دخترش ميشود و او را با ضرب و شتم به بند برميگردانند، اما در اثر اعتراض و پافشاري خانواده سرانجام ناگزير از دادن ملاقات ميشوند، دژخيمان متعاقبا براي او به اتهام اغتشاش و برهم زدن نظم زندان پرونده جديدي باز كردند.

مقاومت ايران بار دیگر كميسر عالي و شوراي حقوق بشر ملل متحد و ديگر مراجع مدافع حقوق بشر را به محكوميت قاطع رفتار ضد بشري رژيم آخوندي با زندانيان سياسي و اقدام فوري براي آزادي مريم اكبري فراميخواند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

۶ شهریور ۱۴۰۲ (۲۸ اوت ۲۰۲۳)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا