اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی پس از انتقال از اوين به زندان قزلحصار

فراخوان خانم مريم رجوي به ملل متحد براي اقدام فوري به منظور آزادي و نجات جان زندانيان سياسي

 


اعتصاب غذای زندانیان سیاسی پس از انتقال از اوين به زندان قزلحصار
فراخوان خانم مريم رجوي به ملل متحد براي اقدام فوري به منظور آزادي و نجات جان زندانيان سياسي

گروهي از زندانیان سیاسی که صبح یکشنبه ۱۲ شهریورماه از اوین به زندان قزلحصار منتقل شدند، در ۲ سلول که محل قرنطینه زندانیان قبل از اعدام است، بطور فشرده محبوس هستند. این محل بقدری کوچک است که حتي براي خوابيدن افراد جای کافی ندارد و به همین دلیل، چند تن از آنان شب در راهرو و در كنار سرويسهاي بهداشتي استراحت ميكنند.
اين زندانیان از بدو ورود به این زندان دست به اعتصاب غذا زده اند. زندانیان اهل سنت نیز که چند هفته پيش، مستقيما از زندان گوهردشت به قزلحصار منتقل شده بودند، در اعتصاب غذا بسر مي برند.
اين زندانيان روز يكشنبه باضرب و شتم و دستبند و پابند از اوين به قزلحصار منتقل شدند. دژخيمان اجازه ندادند كه زندانيان وسايل خودشان را ببرند، آنها وسایل زندانيان را در بند ۸ اوین در هم شکسته و يا به غارت بردند.

در يك تحول ديگر آرمان سنگی زندانی سیاسی اهل بانه که سه ماه پیش از زندان آزاد شده بود، روز شنبه ۱۱ شهریور به طرز مشکوکی جان باخت. جسد او كه به شیراز سفر کرده بود روز شنبه در سویت محل اقامتش در این شهر پیدا شد. رژیم دلیل مرگ او را مانند بسیاری از قتل‌های سیاسی، ایست قلبی عنوان کرده در حالیکه او قبل از دستگیری هیچگونه سابقه بیماری قلبی و زمینه‌ای نداشته است. آرمان سنگی در بهار سال ۱۴۰۰ توسط وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان کهریزک منتقل و پس از اتمام دوران محکومیت دو ساله‌اش آزاد شد.
از سوي ديگر اعظم غلامی زندانی قیام که در مهر ۱۴۰۱ دستگیر شد و در دهه ۹۰ نیز زندانی سیاسی بوده در مشهد از سوي قضاييه جلادان به ۱۶ سال زندان محکوم گردید.

خانم مريم رجوي از ملل متحد بويژه كميسرعالي و شوراي حقوق بشر خواست براي آزادي و نجات جان زندانيان سياسي بخصوص زندانيان اعتصابي دست به اقدام فوري بزنند. آنها سالهاست در اسارت و تحت شكنجه هاي فيزيكي و روحي قرار دارند و هم اكنون نيز زير شديدترين فشارها قرار دارند و از حداقل امكانات نيز برخوردار نيستند. وي افزود آخوندهاي حاكم در هراس از قیامهای پیش رو، چرخه سركوب و شكنجه و كشتار را تسريع كرده اند. سكوت و بي عملي اين رژيم را در ادامه جنايت و كشتار تشجيع ميكند

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ (۵ سپتامبر ۲۰۲۳)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا