اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

خيزش مردم زاهدان به‌رغم تدابیر سرکوبگرانه و مانورهای دجالگرانه آخوندها

تهاجم وحشیانه نیروهای سرکوبگر و مجروح کردن دهها نفر از جمله کودکان و دستگیری گسترده تظاهرکنندگان

خيزش مردم زاهدان به‌رغم تدابیر سرکوبگرانه و مانورهای دجالگرانه آخوندها
«قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان»؛ «سر مار ولایت در تهران را هدف قرار دهید»؛ «زاهدان مقاوم در مقابل سرکوب شاه و ولایت سکوت نمی‌کند»
تهاجم وحشیانه نیروهای سرکوبگر و مجروح کردن دهها نفر از جمله کودکان و دستگیری گسترده تظاهرکنندگان

امروز جمعه ۲۸ مهرماه، مردم دلیر زاهدان به‌رغم تدابیر سرکوبگرانه آخوندها، بار دیگر پس از نماز جمعه علیه ظلم و جنایت رژیم در بلوچستان دست به تظاهرات زدند. آنها شعار می‌دادند: «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان»، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، «برادر شهیدم، خونتو پس می‌گیرم»، «مرگ بر بسیجی» و «بسیجی سپاهی، داعش ما شمایید».
تظاهرکنندگان پلاکاردهایی حمل می‌کردند که بر روی آنها نوشته بود: «سر مار ولایت را در تهران هدف قرار دهید»، «بلوچستان در مقابل شاه و شیخ سر خم قدغن»، «زاهدان مقاوم در مقابل سرکوب شاه و ولایت سکوت نمی‌کند».

نیروهای سرکوبگر که از صبح جمعه مناطق اطراف مسجد مکی و مصلای زاهدان را محاصره کرده بودند با شليك گاز اشك آور به سوي تظاهر کنندگان يورش بردند. مأموران جنایتکار خیابان‌های خیام، مدنی، توحید، مدرس و خرمشهر را بستند و شمار زیادی از مردم را داخل مسجد مکی محاصره كردند و به ضرب و شتم و دستگیری مردم در اطراف مسجد پرداختند. دهها تظاهرکننده از جمله چند کودک مجروح شدند. مأموران سپاه و نیروی انتظامی با پاشيدن رنگ زرد روی تظاهرکنندگان، بعد از تظاهرات آنها را شناسايي كرده و دستگیر و با خودروهایی که در خیابان‌های اطراف مستقر کرده بودند به زندان منتقل كردند. مردم با شعارهای «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» و «بی‌شرف بی‌شرف» با مزدوران درگیر شدند.

خانم مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران با درود به دليران زاهدان و جوانان غيرتمند بلوچ كه به‌رغم تدابير سركوبگرانه بار ديگر دست به تظاهرات زدند و با حمله وحشيانه نيروهای سركوبگر به مقابله پرداختند گفت خيزش امروز زاهدان نشان داد مردم ايران، سرنگونی رژيم آخوندها را اراده کرده‌اند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۸ مهر ۱۴۰۲ (۲۰ اکتبر ۲۰۲۳)

۲۸ مهر ۱۴۰۲: مجروح شدن کودکان بلوچ در یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا