اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

محکومیت زندانیان هوادار مجاهدین، فروغ تقی پور و مرضیه فارسی هر یک به ۱۵ سال و زهرا صفایی به ۵ سال حبس

 


محکومیت زندانیان هوادار مجاهدین، فروغ تقی پور و مرضیه فارسی هر یک به ۱۵ سال و زهرا صفایی به ۵ سال حبس
قضائیه جلادان سه تن از زنان زندانی هوادار سازمان مجاهدین، فروغ تقی پور، مرضیه فارسی و زهرا صفایی را که در اوین

زندانی هستند جمعا به ۳۵ سال زندان محکوم کرد. آخوند جنایتکار ایمان افشاری رئیس شعبه ۲۶ بیدادگاه ضد انقلاب، فروغ تقی پور و مرضیه فارسی را به ۱۵ سال و زهرا صفایی را به ۵ سال زندان محکوم کرده است.
فروغ تقی پور ۲۹ ساله، لیسانس حسابداری، روز ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ در تهران برای دومین بار دستگیر شد. دايي و دوخاله او مجاهدین شهید حجت الله، پروین و طیبه جباریانها در دهه ۶۰ به شهادت رسيدهاند و پدر و خواهر او از مجاهدین و در اشرف ۳ هستند. او بار اول در اسفندماه ۹۸ همراه با مادرش نسرین جباریانها به اتهام ارتباط با مجاهدین و تبلیغ علیه نظام دستگیر و تا بهمن ۱۴۰۱ زندانی بود.
مرضیه فارسی ۵6 ساله مادر دو فرزند که پیش از این نیز سه سال زندان بوده است و از سرطان رنج می برد، نیز در۳۰ مرداد ۱۴۰۲ در تهران دستگیر شد. برادر او مجاهد شهید حسن فارسي در قتل عام سال ۱۳۶۷ اعدام شد. برادر و دو خواهرش نیز در اشرف ۳ هستند.
زهرا صفایی ۶۰ ساله و مادر دو فرزند برای سومین بار زندانی شده است. وی در دهه ۶۰ به دلیل هواداری از مجاهدین ۸ سال در زندان به سربرده است. وی در اسفند ۹۸ نیز برای دومین بار همراه با دخترش پرستو معینی دستگیر و در بهمن ۱۴۰۱ آزاد شد. پدرش حاج حسنعلی صفایی از بازاریان خوشنام تهران و از زندانیان سیاسی زمان شاه، در سال ۶۰ به خاطر کمک به مجاهدین اعدام شد. مسعود معینی پسر زهرا صفایی نیز قبلا به 3 سال زندان محکوم شده و در اوین به سر می برد.
آخوند ایمان افشاری رئیس شعبه ۲۶ یکی از سه شعبه بیدادگاه ضد انقلاب تهران است و در صدوراحکام اعدام و زندانهای طولانی برای زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان قیامهای ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۱ نقش فعالی دارد. ۶ دیماه ۱۴۰۲ این دژخیم در معیت سردژخیم القاصی‌مهر رئیس دادگستری تهران و شماری از زندانبانان و بازجویان و شکنجه‌گران تحت عنوان بازدید به بند زنان زنداني سياسي در اوین رفتند که با اعتراض شماری از زندانیان روبرو شدند. متعاقباً گارد زندان وحشيانه به ضرب و شتم زندانیان پرداخت و دژخیمان را از بند بیرون برد.
فاشیسم دینی حاکم بر ایران، بیهوده می‌کوشد با دستگیری و شکنجه و اعدام و زندانهای طولانی مدت، با استقبال جوانان و زنان از کانونهای شورشی و شعله ور شدن قیام مردم و نقش رهبری کننده زنان مقابله کند، آتش خشم خلق و جوانان ایران زمین خاموش شدنی نیست،
مقاومت ايران بار ديگر کمیسرعالی و شورای حقوق بشر و گزارشگران و دیگر ارگانهای ذیربط ملل متحد و عموم مراجع مدافع حقوق بشر و حقوق زنان را به اقدام فوری برای آزاد کردن زندانیان سیاسی در ایران بویژه زندانیان زن و بازديد هيأت تحقيق بين المللي از زندانهاي ايران و ديدار با زندانيان فرامی خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ (۱۷ فوریه ۲۰۲۴)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا