اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۳

درخواست حکم اعدام برای شماری از زندانیان سیاسی در زندان اوین توسط دادستان جنایتکار فراخوان به اقدام فوری برای جلوگیری از اعدام زندانیان سیاسی و آزادی آنها

درخواست حکم اعدام برای شماری از زندانیان سیاسی در زندان اوین توسط دادستان جنایتکار

فراخوان به اقدام فوری برای جلوگیری از اعدام زندانیان سیاسی و آزادی آنها

دادستان‌ رژیم آخوندها برای شماری از زندانیان سیاسی، از جمله مهدی حسنی، بهروز احسانی و حسین درخشانی در بند ۶ زندان اوین به اتهامات آخوند ساخته بغی و محاربه، از بیدادگاه ضد انقلاب تقاضای حکم اعدام کرده است. بهروز احسانی ۶۹ ساله در آذر ۱۴۰۱، حسین درخشانی، ۵۱ ساله در ۲۰ شهریور ۱۴۰۱و مهدی حسنی ۴۰ ساله در مهر ۱۴۰۱ دستگیر شده اند. مهدی بیش از هفت ماه در سلولهای انفرادی زیر شکنجه‌های جسمی و روحی قرار داشته است.پیش از این شهریار بیات ۶۴ ساله که در اسفند ۱۴۰۱ در جریان قیام سراسری دستگیر و به ۸ سال و ۶ ماه زندان محکوم شده بود، با پرونده سازی جدید وزارت اطلاعات توسط شعبه ۱۳ بیدادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام آخوندساخته «سب النبی» به «اعدام از طریق چوبه دار» محکوم گردید.

مقاومت ایران كميسر عالي و شوراي حقوق بشر ملل متحد، گزارشگر ويژه ملل متحد در باره حقوق بشر در ايران، هیأت حقیقت‌یاب بین المللی و عموم مراجع مدافع حقوق بشر را به اقدام فوری براي جلوگیری از اعدام زندانیان سیاسی و آزادی آنان فرا می خواند و بار ديگر بر ضرورت بازديد هيأت حقيقت ياب از زندانهاي ايران و ديدار با زندانيان بويژه زندانيان سياسي تأکید می‌کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ (۸ آوریل ۲۰۲۴)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا