دیدارها و حمایت‌های بین‌المللی

فراخوان دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا-اقدام عاجل برای پایان دادن محاصره در كمپ لیبرتی

گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا اطلاعیه ایی درمورد محاصرة كمپ لیبرتی صادر نمود:

فراخوان به اقدام بین المللی عاجل برای پایان دادن به محاصره مرگبار پناهندگان ایرانی در كمپ لیبرتی، عراق 
از روز سه شنبه 12 اوت 2014، نیروهای عراقی بیرون كمپ لیبرتی در نزدیكی فرودگاه بغداد مانع ورود سوخت به این كمپ شده اند كه در آن حدود 2800 پناهندة بی دفاع شامل 800 زن، از اعضای سازمان مجاهدین خلق اپوزیسیون ایران، در شرایطی مانند زندان نگه داشته شده اند.

با توجه به محدودیت های اعمال شده توسط دولت عراق، برق كمپ لیبرتی از شبكه كشور قطع میباشد و تأمین برق تنها توسط ژنراتورهای داخل كمپ ارائه میشود كه با سوخت كار میكنند. پس از دو هفته ممانعت، سوخت باقی مانده در كمپ تمام شده است. تمام زیرساخت ها و امور اولیه معشیتی كمپ وابسته به برقی است كه این ژنراتورها تولید میكنند.
در نتیجه، از صبح سه شنبه 26 اوت، پمپاژ آب به كمپ لیبرتی به توقف كامل در آمده است. سیستم های تهویه خنك كننده كمپ نیز از كار افتاده اند.
بنابراین، علاوه بر كمبود برق، ساكنان در حال حاضر با بحران جدی كمبود آب مواجه هستند كه جان آنها را تهدید میكند. 
روز دوشنبه، 25 اوت، تعدادی از ساكنان، از جمله گروهی از زنان، دچار گرمازدگی شدند و در شرایط وخیم به درمانگاه كمپ منتقل شدند. در چنین شرایطی، با گرمای شدید عراق، زندگی در بنگال های فلزی غیر قابل تحمل است و هر روز ساكنان بیشتری گرمازده میشوند. 
طی همین مدت دولت عراق به بیمارانی كه قرارهای فوری پزشكی برای عمل جراحی در بیمارستان بغداد داشتند اجازة خروج نداده است. یكی از بیماران مبتلا به سرطان در حال حاضر در شرایط وخیمی بسر میبرد. 
این پناهندگان، كه همه افراد حفاظت شده تحت كنوانسیون 4 ژنو هستند، و استاتوی پناهندگی آنها یكبار دیگر به صورت جداگانه تك به تك توسط كمیساریای پناهندگان سازمان ملل تایید شده است، با تضمین های مشخص سازمان ملل متحد، ایالات متحده آمریكا و مقامات اتحادیه اروپا به كمپ لیبرتی منتقل شدند كه امنیت و سلامت آنها  توسط مقامات عراقی تأمین خواهد شد. 
اكنون زمان آن است كه ایالات متحده، سازمان ملل و اتحادیه اروپا دست به اقدام فوری برای پایان دادن به این محاصره غیر انسانی و كشنده بزنند. ممانعت از دسترسی به آب و برق و در حرارت 48 درجه گرمای كویر نمونه آشكار جنایت علیه بشریت است كه عاملان آن باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

ژرارد دپره، نماینده پارلمان اروپا
رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا (فوفی)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا