دیدارها و حمایت‌های بین‌المللی

بیانیه کمیته پارلمانی بریتانیا برای ایران آزاد درباره جنایت رژیم اسد و عوامل سپاه خامنه ای درسوریه

کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد: فشار بین المللی برای راه حل سیاسی در سوریه؛ باید شامل حفاظت از غیر نظامیان در حلب باشد.

کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران که از حمایت صدها نماینده در هر دو مجلس اعیان و عوام انگلستان برخوردار است ضمن استقبال از تمدید آتش بس در اطراف شهر حلب،تصریح می کند: 

یک پایان قابل تایید و دائم به بمباران غیرنظامیان بیگناه توسط رژیم اسد در شهرهای تحت محاصره باید مقدم بر فشار بین‌المللی برای تامین یک انتقال سیاسی باشد. اسد و حامیان او، رژیم ایران و حزب الله، نباید اجازه یابند از گفتگوها برای تغییر موضع بر روی زمین و هدف قرار دادن غیرنظامیان بیگناه و اپوزیسیون سوریه استفاده کنند.
بیانیه کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران با یادآوری تاثیرات شکست روند دیپماتیک برای انتقال کامل سیاسی در سوریه، بر تشدید بحران پناهندگی و به سود داعش می افزاید: 
جامعه بین المللی باید قویا نقش مخرب رژیم ایران در سوریه را محکوم کند رژیمی که حضور نظامی خود در این کشور را برای جبران تلفات سنگین سپاه پاسداران که در کنار نیروهای اسد میجنگند افزایش داده است. 
رژیم ایران اکنون برای نجات رژیم اسد آنچنان مستأصل است که خامنه ای، اخیرا ابوالفضل طباطبایی اشکزری را به عنوان نماینده شخصی خود به سوریه فرستاده است. علاوه بر این، بازوی غیرنظامی سپاه پاسداران، بسیج، در ماه های اخیر یک کارزار تبلیغاتی در ایران راه اندازی کرده است و رسانه های حکومتی یک ویدئوی تبلیغاتی را پخش میکنند که هدف آن تشویق کودکان و نوجوانان برای شرکت در جنگ سوریه و دفاع از رژیم اسد است.
بیانیه کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران می افزاید: 
ما از جامعه بین المللی مصرانه میخواهیم بر روی رژیم ایران فشار بیاورند تا به حمایت مالی، لجستیکی و نظامی از رژیم اسد پایان دهد یا با عواقب ایجاد و افزایش خشونت که اعمال مجازات علیه مقامات مسئول رژیم ایران است رو به رو شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا