کمیسیون امنیت و ضد تروریسم

كمیسیون‌‌‌‌‌امنیت و ضدتروریسم: طراحی خامنه ای برای اشغال صنعا و در قدم بعد تصرف كل یمن

هواپیمای بازگردانده شده از صنعا، متعلق به سپاه پاسداران و حامل گروهی از فرماندهان حوثی ها بود.

بر اساس گزارشهایی كه به تازگی از درون رژیم به دست مقاومت ایران رسیده است، خامنه ای در خردادماه گذشته به نیروی تروریستی قدس دستور داد، طرح اشغال صنعا توسط حوثی ها و تسلط بر یمن تسریع شود.

این اقدام به دنبال بالاگرفتن بحران در عراق و تصرف بخشهای زیادی از این كشور توسط داعش و تشكیل ائتلاف بین المللی در این رابطه، صورت گرفت. بر اساس این گزارشها خامنه ای گفته بود، توجهات آمریكا به داعش و عراق از یكسو و مذاكرات اتمی از سوی دیگر باعث می شود، آمریكا حساسیت كمتری نسبت به دخالت رژیم ایران در یمن نشان دهد. وی تأكید كرده بود با استفاده از این فرصت، ما با گسترش نفوذ در یمن می توانیم مشكلاتی را كه در عراق با آن مواجهیم تحت‌الشعاع قرار دهیم.

  1. در روز 21 تیر 93 سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی، جانشین فرمانده نیروی قدس، در جمع گروهی از فرماندهان این نیرو، دوره جدیدی از عملیات انصارالله را در یمن اعلام كرد. وی گفت ما با این عملیات عربستان سعودی را در وضعیت آسیب پذیری قرار می دهیم. این اظهارات كه در بولتن داخلی پاسداران درج شده، به دنبال یك رشته آماده سازی‌های نظامی و آموزشی حوثی ها در ایران، یمن و لبنان صورت گرفت.
  2. همزمان با ورود انصارلله به صنعا، در روز 30 شهریور 93 حسین عبداللهیان، معاون عربی و افریقایی وزارت خارجه رژیم؛ در جمعی از مقامهای این وزارتخانه گفت:«به زودی در یمن شاهد پیروزیهایی خواهیم بود و جمهوری اسلامی با كمترین هزینه دستاورد بزرگی در یمن خواهد داشت. یمن آینده مورد حمایت كامل ایران خواهد بود»
  3. شورای ملی مقاومت در روز 20 مهر93 طی اطلاعیه یی بر اساس منابعی از درون رژیم فاش ساخت: خامنه ای اعلام كرده است محور عراق، سوریه، لبنان و یمن برای رژیم تعیین كننده است و نباید از آن عقب نشینی كرد و از طریق این حلقه باید بقیه كشورهای عربی به خصوص عربستان سعودی و اردن را محاصره و كشورهایی مانند مصر را تحت فشار قرار داد.
  4. در روز 27 مهر 93، علی اکبر ولایتی مشاور امور خارجه خامنه‌ای، در دیدار با گروهی از حوثیها در تهران تحت عنوان «علما و فرهنگیان یمنی» گفت: «همان نقشی که حزب‌الله در لبنان دارد، انصارالله باید در یمن داشته باشند».
  5. در بهمن 93 (ژانویه 2015) پس از اشغال كاخ ریاست جمهوری در صنعا، یك هیأت از سردمداران حوثی ها به تهران سفر كرد و با دفتر خامنه ای و سپاه قدس و سایر نهادها ملاقات كرد.
  6. همزمان با این ملاقاتها، نیروی قدس در یك بریف داخلی خود نوشت: «تشكیلات منسجم و قوی انصارالله نتیجه كارهای ایران است. آنها سالیان ایران بودند. ایران 15سال به طور مستمر با جنبش انصارالله كار كرده است، آنها با پشتیبانی و آموزشها و تغذیه مستمر و اطلاعات ما به این نقطه رسیده اند. علاوه بر این سپاه قدس با استفاده از حزب الله و گروههای عربی آنها را تأمین كرده است. انصارالله به طور كامل از ایران فرمانبری دارد.».
  7. بعد از شروع توفان قاطعیت، در یك سند محرمانه نیروی قدس، تصریح شده است سپاه پاسداران از دو سال پیش انواع سلاحها از جمله شمار زیادی موشکهای زمین به زمین و زمین به دریا را به یمن ارسال كرده و در اختیار حوثی ها گذاشته، به همین دلیل آنها مشکلی از بابت موشك و سلاح ندارند (سند نزد مقاومت ایران موجود است).
  8. تا قبل از ائتلاف عربی مجروحان حوثی به طور مستمر به ایران منتقل می شدند. از جمله در روز 3 فروردین، نیروی قدس 52 تن از مجروحان انصارالله را از طریق هوایی به بیمارستان بقیه الله سپاه تهران منتقل كرد. پاسدار قاآنی شخصا از آنها عیادت نمود.
  9. هواپیمای شركت ماهان (وابسته به سپاه پاسداران) كه در روز 9 اردیبهشت 94 (29 آوریل2015 ) از فرودگاه صنعا مجبور به بازگشت شد شماری از فرماندهان انصارالله را كه در تهران و لبنان بودند، به یمن می برد. همین هواپیما قرار بود عده یی از حوثیها را تحت عنوان مجروح به تهران منتقل كند. به همین منظور بخشهایی از بیمارستان بقیه الله سپاه خالی شده است.
  10. پرونده یمن از سالها پیش دست نیروی قدس بود، اما از سال گذشته خامنه ای به طور مستقیم آن را از طریق نیروی قدس دنبال می كند. این نیرو ارگانهای دیگر حكومتی را نیز به این منظور به خدمت می گیرد. نمایندگان حوثی ها در تهران، جلسات ثابتی در دفتر خامنه ای دارند و مسئول امور حوثیها در دفترخامنه ای شعبانكاری است.
  11. از شروع عملیات توفان قاطعیت، جلسه سران رژیم در این باره به طور مستمر در شورایعالی امنیت ملی تشكیل میشود. سعید ایروانی، معاون سیاسی و بین المللی دبیرخانه این ارگان، مسئول هماهنگی امور یمن است.
  12. در این فاصله پاسدار سرلشگر قاسم سلیمانی، فرمانده جنایتكار نیروی قدس، در تهران جنگ یمن را به عنوان مأموریت اصلی این نیرو دنبال می كند. سرتیپ پاسدار امیریان، یكی از معاونان سلیمانی كه مسئول شبه جزیره عربستان در نیروی قدس است، فرمانده مستقیم رژیم در جنگ یمن است. وی ستاد این جنگ را روزانه در تهران تشكیل می دهد.
  13. نیروی قدس یك ستاد نیز در لبنان برای مداخله در جنگ یمن با همكاری حزب الله تشكیل داده است. در یك گزارش درونی از سپاه پاسداران آمده است: «حسن نصرالله تمام عیار پشت جنگ یمن است و بخش بزرگی از كار از لبنان انجام می شود. او با فرماندهان و مقامات حوثی در لبنان نشست دارد…حسن نصراله زیر نظر قاسم سلیمانی با حوثی ها كار می كند. آنها در ناحیه جنوبی بیروت ستاد دارند و فرماندهان قدس از طریق لبنان مسایل یمن را دنبال می كنند».
  14. به دنبال شروع عملیات توفان قاطع و بسته شدن راههای قبلی كمك رسانی به حوثی ها تهران به طور مشخص در سه زمینه زیر به كمك به حوثی ها ادامه داده است:
    • حضور برخی از فرماندهان نیروی قدس در صحنه كه به طور عملی طراحی و هدایت حوثی ها را به عهده دارند.
    • برقرار كردن سیستمهای ارتباطی ضروری به نحوی كه حوثیها و پاسدارانی كه در یمن هستند بتوانند به طور مستقیم با نیروی قدس در تهران در ارتباط بوده و از آنجا خط كار بگیرند و هدایت شوند.
    • اعزام نیرو و فرماندهان بیشتری از حزب الله لبنان برای كمك به انصارالله: با توجه به اینكه ورود پاسداران به یمن سخت تر شده است، رژیم برخی از فرماندهان حزب الله را از طرق مختلف به یمن اعزام كرده است. برخی از آنها از جبهه های عراق بیرون كشیده شده و به یمن منتقل شده اند.
  15. برخی از باندهای درون رژیم به ویژه در وزارتخارجه توفان قاطعیت را یك ضربه سنگین و استراتژیك به رژیم می دانند. یك گزارش درونی از این باند برچند نكته تأكید می كند:
    • «در یمن خیلی زیاده روی شد. گرفتن صنعا خوب بود ولی پیشروی به سمت عدن اشتباه بود. وقتی وزیر خارجه اردن پیام صلح با عربستان را به ایران آورد و خواست ایران در یمن دخالت نكند امر بر نیروی قدس مشتبه شد و استراتژی تسخیر یمن مشابه سوریه و عراق را طراحی كرد.
    • این یك شكست استراتژیك در منطقه است…همچنانكه در عراق نیز نیروهای طرفدار ایران را در تكریت پس زدند و آمریكا تهدید كرد اگر شبه نظامی ها به عقبنروند بمباران نمی كند.
    • سپاه نمی تواند با حوثی ها به كل یمن مسلط شود. اگر حوثیها در صنعا می ماندند عربستان می خواست مذاكره كند، ما در موضع قویتری بودیم. تسخیر یمن اشتباه و مرحله سوزی بود كه منجر به این لشگر كشی علیه ایران شد كه در این چند دهه بیسابقه است.
    •   ایران باید در یمن مدل حزب الله در لبنان را بازی می كرد. می گذاشت عدن دست منصور هادی می ماند. بعد از اتمام مذاكرات و گشایش در بحثهای هسته یی, خرد خرد در منطقه پیشروی می كرد… متأسفانه برادران سپاه منطقی و استراتژیك نگاه نمی كنند.
    •   فرماندهان سپاه غافلگیر شدند و پیش بینی این وضعیت (توفان قاطعیت) را نمی كردند…
    • انتشار خبرها و عكسهای حاج قاسم در فضای مجازی برای سپاه دامی بود كه منطقه را علیه ایران شوراند و نیروهای وفادار به ایران را تضعیف كردند. همین الان همه سرمایه های سالیان ایران در لبنان و یمن و سوریه و عراق تضعیف شده است».
  16. به طور متقابل در یك گزارش درونی نیروی قدس آمده است: «هیچ كنار كشیدنی ازسوی حوثی ها مطرح نیست، خط آنها پیشروی است، تسلیحات و موشك هم خوب دارند و می توانند بایستند، اینها 180 هزار بسیجی آماده رزم دارند، 20 هزار نفر فدایی تشكیل داده اند، در نتیجه حوثی ها برنده و عربستان بازنده این داستان خواهند بود. مهمترین مسأله هم این است كه پس از گذشت 33 سال یك انقلابی شبیه انقلاب جمهوری اسلامی با رهبریت مقام معظم رهبری در یمن دارد شكل می گیرد».
  17. در شرایط كنونی و در زمانی است كه حوثی ها در صنعا حاكم هستند، سیاست رژیم در صحنه سیاسی، تأكید بر آتش بس هر چه سریعتر است تا در مذاكرات دست بالا را داشته باشد. بر اساس گزارشهای درونی نیروی قدس «این وضعیت برای عربستان قابل ادامه نیست و هر چقدر وضع یمن خراب بشود به ضرر عربستان است و كشورهای ائتلاف از آن كنار می كشند و عربستان نمی تواند هژمونی داشته باشد. لذا انصارالله لازم است كه صبر پیشه بكند».
  18. در یك گزارش دیگر نیروی قدس آمده «اگر یك ماشین در یكی از پایتختهای ائتلاف منفجر بشود آن كشور از ائتلاف خارج می شود ». به گفته برخی از منابع هدف این گزارشها روحیه و امیدواری دادن به نیروهای رژیم است.
  19.   پاسدار سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران، در روز 28 فروردین 94 در یك قدرتنمایی پوشالی گفت: «انصار الله توان حمله به نیروی دریایی سعودی و مقابله با حمله زمینی سعودی ها را دارند… انصارالله دارای توان موشکی و توان زرهی هستند و از آتش توپخانه برخوردار هستند. آنها در منطقه تقریباً از یک ارتش قدرتمند برخوردار هستند… اگر حملات عربستان همینطور ادامه پیدا کند مطمئناً آنها با حمله به نیروی زمینی ارتش عربستان و ورود به خاک سعودی واکنش نشان می دهند. مسلماً انصار الله درباره حملات سعودی ها دست بسته نخواهد بود».

كمیسیون امنیت و ضد تروریسم شورای ملی مقاومت ایران با تأكید بر نكات فوق و بسیاری از فاكتها و جزییات دیگر، بر این حقیقت تأكید می كند كه تا این رژیم ضد بشری در ایران حاكم است، دست از صدور تروریسم و بنیادگرایی و جنگ افروزی در كشورهای منطقه برنخواهد داشت. به همین خاطر تنها راه دستیابی به صلح و آرامش در منطقه اخراج رژیم ایران و نیروهای وابسته به آن در منطقه، به ویژه عراق و سوریه و لبنان و یمن و در نهایت سرنگونی این رژیم در ایران است.

شورای ملی مقاومت ایران

كمیسیون امنیت و ضد تروریسم

12اردیبهشت 1394 (2 می 2015)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا