سال ۱۳۹۵

توطئه های رژیم آخوندی و نقض آتش بس در سوریه توسط سپاه پاسداران و شبه نظامیان مزدورش

سپاه پاسداران و شبه نظامیان مزدورش به دستور خامنه ای ولی فقیه رژیم كه مخالف و ضرر كنده اصلی قرارداد آتش بس در سوریه است، تلاش می كنند آتش بس را نقض نموده و كشتار مردم بیگناه را از سر بگیرند. در همین راستا سپاه پاسداران و مزدوران آن و ارتش اسد با ادامه حملات جنایتكارانه خود در منطقه «وادی بردی» در شمال شرقی دمشق طی روزهای پنجشنبه و جمعه(۹ و ۱۰دی) در صدد به راه انداختن مجدد جنگ هستند.

سپاه پاسداران برای مشروع جلوه دادن حملات خود مدعی است كه این منطقه و اپوزیسیون مسلحی كه در آن مستقر است جزو قراداد آتش بس محسوب نمی شوند. در حالیكه توافق آتش بس شامل این منطقه كه 100 هزار جمعیت دارد نیز می شود و نیروهای مسلحی كه در آن هستند، نیروهای بومی و جزو ارتش آزاد هستند. پاسداران و ارتش اسد قصد دارند با بمباران و آتشباری سنگین اهالی را وادار به كوچ اجباری نموده و بافت جمعیتی حومه دمشق را تغییر دهند.

مهمترین مركز تجمع نیروهای سپاه در سوریه در پادگانی به نام شیبانی در مجاورت «وادی بردی» است. محل درگیری و نقض آتش بس توسط پاسداران در فاصله بسیار كمی از این پادگان قراردارد. بخشهایی از منطقه وادی بردی مدتها است در كنترل سپاه و مزدورانش قرار دارد. بسیاری از نیروهای سپاه و مزدوران افغانی بعد از ورود به سوریه به این پادگان فرستاده شده و از آنجا به نقاط مختلف سوریه توزیع می شوند. نیروهای افغانی و حزب الله لبنان مقرهای جداگانه دارند. حفاظت از این پادگان به عهده نیروهای حزب الله لبنان است.

كمیسیون امنیت و ضد تروریسم شورا در آوریل 2016 افشا كرده بود «سپاه پاسداران، پادگان بزرگ شیبانی در حد فاصل شهرهای دمشق و زبدانی محل استقرار سابق گارد ریاست جمهوری را از ارتش اسد تحویل گرفته و نام آن را پادگان امام حسین گذاشته است. چند هزار تن از تیپ تكاوری لشكر ۱۹ فجر از سپاه فارس و گردانهای فاطمیون و حزب الله لبنان در این پادگان مستقر شده اند. آنها نقش نیروی احتیاط برای دفاع از كاخ اسد را نیز به عهده دارند».

مأموریت تیپ تكاوری لشگر19 فجر، حفاظت از كاخ ریاست جمهوری بشار اسد و همچنین ایجاد مانع در برابر نیروهای ارتش آزاد است كه مستقر در شهر زبدانی هستند.

مقر فرماندهی مشترك سپاه و ارتش اسد در ساختمان قرمز وسط پادگان قرار داشته است. در این محل ماكت بزرگ و متحرك شهر سوریه وجود دارد كه طرح كنترل نظامی شهر دمشق توسط فرماندهان سپاه و ارتش اسد در روی آن صورت می گرفته است.

مقاومت ایران ضمن محكوم كردن نقض آتش بس توسط پاسداران بار دیگر بر این حقیقت تأکید می كند تا زمانی كه پاسداران و مزدوران آنها از جمله حزب الله از خاك سوریه خارج نشوند این كشور روی صلح و آرامش نخواهد دید، طرح آتش بس در معرض خطر جدی قراردارد و پاسداران جنگ و كشتار را از سر می گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲دی ۱۳۹۵ (اول ژانویه ۲۰۱۷)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا