سال ۱۳۹۴

جلوگیری از خاكسپاری مجاهد خلق علی سالاری 70 روز پس از جان باختن در اثر محاصره پزشكی

بعداز گذشت بیش از 70روز از جان باختن مجاهد خلق علی سالاری در اثر  محاصره ضد انسانی پزشكی، مأموران تحت امر فالح فیاض مشاور امنیت ملی عراق از تحویل پیكر و خاكسپاری او جلو گیری می كنند.

روند اداری و قانونی تدفین به اتمام رسیده اما سنگ اندازی مأموران عراقی تا كنون مانع خاكسپاری او شده است.

 تحویل ندادن پیكر شهیدان یا جلوگیری از تدفین و برگزاری مراسم بزرگداشت برای آنها روش شناخته شده فاشیسم دینی حاكم بر ایران است كه حالا توسط عوامل عراقیش علیه مجاهدان اشرفی درعراق اعمال می شود.

علی سالاری بیست چهارمین ساكن اشرف و لیبرتی است كه در اثر محاصره پزشكی به شهادت رسیده است. در 70 روز گذشته ساكنان لیبرتی و نمایندگان و مشاوران حقوقی و وكلای آنها 65 بار برای تحویل گرفتن پیكر علی سالاری به مركز پلیس لیبرتی مراجعه كرده و در دهها تماس و دیدار حضوری و صدها نامه این موضوع را با یونامی و كمیساریای عالی پناهندگان و سفارت ایالات متحده آمریكا مطرح كرده اند اما به نتیجه یی نرسیده اند.

مقاومت ایران ایالات متحده امریكا، دبیركل ملل متحد و نماینده ویژه اش در عراق و كلیه سازمان های حقوق بشری را به اقدام فوری برای پایان دادن به این رفتار ضد انسانی و ضد قانونی مأموران عراقی و تحویل پیكر آقای سالاری و خاكسپاری او فرا می خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

26فروردین 1393(15 آوریل2015)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا