سال ۱۳۸۹

رفتار سبعانه با علی صارمی یک زندانی محکوم به اعدام

روز دوشنبه۳۱فروردین, دژخیمان رژیم آخوندها در یک اقدام شقاوت بار, علی صارمی, پدر یکی از مجاهدان اشرف, که به اعدام محکوم شده است را در رابطه با یک پرونده جدید به بیدادگاه ضد انقلاب بردند.

او که ۶۲سال دارد با سبعیت تمام, صرفا دو روز بعد از یک عمل جراحی سنگین, در حالی که دستان و پاهایش در زنجیر بود, به دادگاه منتقل شد. این دادگاه نمایشی بدون هیچ نتیجه یی پایان یافت و ادامه اش به بعد موکول شد.

این دادگاه به ریاست سردژخیم محمد مقیسه, از اعضای« کمسیون مرگ» در قتل عام زندانیان سیاسی در سال۶۷, برگزار شد. موضوع آن یورش وحشیانه یی است که در مهرماه۸۷, توسط شماری از زندانیان خطرناک اجیرشده توسط سردژخیمان اوین علیه زندانیان سیاسی صورت گرفت. آقای صارمی در این دادگاه فرمایشی به توطئه جدید دژخیمان و تشکیل یک پرونده قلابی دیگر علیه خود و همچنین تبعیدش به زندان گوهردشت کرج اعتراض نمود. وی همچنین در پاسخ اراجیف و توهینهای مقیسه جلاد بر حقوق خود به عنوان یک مسلمان مجاهد پای فشرد. 
.علی صارمی از اولین سالهای حاکمیت آخوندها چهار بار به جرم هواداری از مجاهدین دستگیر و, ۲۳سال ازعمر خود را در زندانهای شاه و رژیم آخوندها به سر برده است. وی که در شهریور۸۶به خاطر سخنرانی در مراسم یادبود زندانیان قتل عام شده در سال۶۷ دستگیر شد, در دیماه گذشته, پس از ۲/۵ سال بلاتکلیفی, به طور ناگهانی و بدون برگزاری هیچ روند عادلانه قضایی به اعدام و دو سال حبس محکوم گردید. رژیم آخوندها که از ایستادگی این زندانی هوادار مجاهدین که دخترش از مجاهدان اشرف است, کینه عمیقی به دل دارد, با تشکیل یک پرونده جدید قضایی درصدد اعمال فشار بیشتر بر این زندانی سیاسی است. 
مقاومت ایران عموم مراجع و سازمانهای بین المللی حقوق بشری, به ویژه کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و گزارشگران دستگیریهای خودسرانه, اعدام و شکنجه را به محکوم کردن وضعیت وخامت بار حقوق بشر در ایران فرا می خواند و خواستار اقدامی عاجل جهت رسیدگی سریع به وضعیت زندانیان سیاسی است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۵اردیبهشت۱۳۸۹(۲۵آوریل۲۰۱۰)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا