اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

دستگیری زندانيان سياسي سابق، هواداران و خانواده هاي مجاهدين در آستانه سالگرد قيام

دستگیری زندانيان سياسي سابق، هواداران و خانواده هاي مجاهدين در آستانه سالگرد قيام

رژيم ضد بشري آخوندها در روزها و هفته هاي اخير در وحشت از بالا گرفتن قيام، به دستگيري زندانيان آزاد شده، هواداران و خانواده هاي مجاهدین روي آورده است. روز گذشته ( چهارشنبه ۲۲ شهريور)، نيروهاي امنيتي زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی دو زنداني سياسي سابق را در تهران دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل كردند.

زهرا صفایی ۶۱ ساله پیش از این بارها دستگیر و زندانی شده بود، آخرین بار در سال ۱۳۹۸ دستگير و در بهمن ۱۴۰۱ از زندان آزاد شد. وی از بیماریهای مختلف از جمله دیابت شدید، فشار خون و ناراحتي قلبی رنج می‌برد و تحت درمان و رسیدگیهای پزشکی قرار داشت. او در دهه ۶۰ به جرم هواداری از سازمان مجاهدین خلق ايران ۸ سال زندانی شد. در سال ۸۵ نیز دستگير و مدتي در زندان بود.

پرستو معینی ۲۳ ساله نيز همراه با مادرش در سال ۹۸ دستگیر و در بهمن ماه ۱۴۰۱ از زندان آزاد شده بود، قضاييه جلادان او را كه دانشجو بود از تحصیل محروم كرده و بعد از آزادي، به وی اجازه ثبت‌نام مجدد در دانشگاه را ندادند.

زهرا صفایی فرزند مجاهد شهید حسنعلی صفایی است که از بازاریان سرشناس تهران و از زندانیان سیاسی زمان شاه بود و در سال ۶۰ توسط دژخيمان رژيم خميني دستگير و به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین در همان سال اعدام شد.

مقاومت ايران بار ديگر ملل متحد و كشورهاي عضو را به اقدام فوري براي آزادي زندانيان سياسي فرا مي‌خواند و بر ضرورت بازديد هيات حقيقت ياب بين المللي از زندانهاي ايران و ديدار با زندانيان بويژه زندانيان سياسي تاكيد ميكند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۳ شهریور ۱۴۰۲ (۱۴ سپتامبر ۲۰۲۳)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا