اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

۳ بار قطع سخنان زندانی سیاسی شبنم مددزاده در شوراي حقوق بشر ضمن ۹۰ ثانيه توسط نماينده رژيم


۳ بار قطع سخنان زندانی سیاسی شبنم مددزاده در شوراي حقوق بشر ضمن ۹۰ ثانيه توسط نماينده رژيم
به خاطر به‌كار بردن كلمة «رژيم» و احتراز از عنوان «جمهوري اسلامي» و افشاي «جنايت عليه بشريت»

بعد از ظهر دوشنبه ۲۸ اسفند در اجلاس شوراي حقوق بشر ملل متحد در ژنو، در پي گزارش کمیته حقیقت یاب بین‌المللی و سخنرانی اعضای کمیته، نمایندگان دولتها و سازمان‌های غیردولتی به سخنرانی و اظهار نظر پیرامون گزارش پرداختند. گزارشي كه براي نخستين بار جنايتهاي رژيم آخوندها را «جنايت عليه بشريت» شناخته است.
آخرين سخنران، زنداني سياسي شبنم مددزاده بود كه ۵ سال را در زندانهاي اوين، گوهردشت و قرچك ورامين گذرانده است. وي خواهر مجاهدان شهيد مهديه و اكبر مددزاده است كه در ۱۹ فروردين ۱۳۹۰ در اشرف نخستين، در حملة زرهي وحوش مالكي و جلاد قاسم سليماني جان فدا كردند.
در هنگام سخنراني شبنم مددزاده به نمايندگي از «انجمن بين‌المللي حقوق زنان»، نماينده دژخيم رژيم آخوندي در شوراي حقوق بشر، طي ۹۰ ثانيه ۳ بار سخنان او را قطع كرد. نماينده رژيم اعدام و قتل‌عام، از عنوان «جنايت عليه بشريت» و مخصوصاً به‌كار بردن كلمة «رژيم» و احتراز از لفظ «جمهوري اسلامي» توسط اين زنداني سياسي پيشين به شدت گزيده بود. اما هر سه بار رئيس جلسه (نايب رئيس شوراي حقوق بشر) ضمن تذكر مقررات جلسات شوراي حقوق بشر، مجدداً نوبت را به شبنم مددزاده داد. وي با قدرداني از عنوان دقيق «جنايت عليه بشريت» در مورد وحشي‌گريهاي رژيم، خاطرنشان كرد كه گزارش كميته حقيقت‌ياب «تنها به بخش کوچکی از جنایات رژیم می‌پردازد و هزاران جوان نتوانسته اند شهادت دهند».
او افزود: «من به عنوان یک زندانی سیاسی در ايران با ۵ سال سابقه اینجا هستم تا در مورد جنایات رژیم شهادت بدهم. فروغ تقی پور و مرضیه فارسی که پس از قیام بازداشت شده بودند هر کدام به ۱۵ سال زندان محکوم شدند. مریم اکبری منفرد در پانزدهمین سال حبس خود به جرم حمایت از قیام به سه سال حبس دیگر محکوم شد». سپس نتيجه‌گيري كرد: «زمان آن فرا رسیده است که پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ایران را نه تنها در مورد قیام ۱۴۰۱ بلکه در مورد ۴۵ سال نقض حقوق بشر از جمله کشتار ۱۳۶۷ به شورای امنیت سازمان ملل برد».
در اجلاس شوراي حقوق بشر ملل متحد همگان به چشم ديدند كه رژيم اعدام و قتل‌عام حتي تحمل ۹۰ ثانيه صحبت يك زنداني سياسي سرموضع را ندارد و در منتهاي فضيحت حتي در جلسه شوراي حقوق بشر در ژنو در صدد خاموش كردن آن برمي‌آيد. همچنانكه در همين شهر دكتر كاظم رجوي را به خاطر دفاع از حقوق بشر با ۱۳ تروريست داراي پاسپورت خدمت ديپلماتيك به رگبار بست.
همزمان با اجلاس امروز، در برابر ساختمان ملل متحد در ژنو تظاهرات ايرانيان آزاده جريان داشت و سخنرانان خواستار اخراج رژيم نامشروع آخوندي از ملل متحد و ارجاع پرونده «جنايت عليه بشريت» به شوراي امنيت و محاكمة خامنه‌اي و رئيسي و ديگر سردمداران رژيم شدند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ (۱۸ مارس ۲۰۲۴)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا