دیدارها و حمایت‌های بین‌المللی

کنفرانس ایران یکسال پس از قیام مردمی در برلین

کنفرانس ایران یکسال پس از قیام مردمی در برلین

مریم رجوی: مصالح سیاسی و اقتصادی اروپا در فاصله گرفتن از اين رژيم و قرارگرفتن در كنار مردم ايران است
روز پنجشنبه ۶مهر ۱۴۰۲، کنفرانسی در برلین با عنوان ایران یکسال پس از قیام مردمی با شرکت شماری از نمایندگان پارلمان فدرال و نمایندگان ایالتی برگزار شد. در ابتدای این کنفرانس، مریم رجوی در یک پیام ویدئویی خطاب به شرکت کنندگان در این کنفرانس گفت:
پروفسور زوسموت عزیز، قانون‌گزاران محترم آلمان، دوستان گرامی!
به همه شما درود می‌فرستم. از تلاش‌های شما در حمایت از مقاومت و قیام مردم ایران برای دستیابی به یک ایران دموکراتیک صمیمانه قدردانی می‌کنم.
روزهای اخیر سالگرد شروع قیام بزرگ ایران بود. در این یک سال خامنه‌ای همه ظرفیت‌ها و قوای نظامی و اطلاعاتی و سیاسی رژیم را برای کنترل جامعه به‌کار گرفت. اما جامعه به مقاومت در مقابل رژیم ادامه می‌دهد. هنوز هم هر جرقه‌یی می‌تواند قیام دیگری در سراسر ایران شعله‌ور کند.
هم‌چنین رژیم نتوانست عملیات بی‌وقفه کانون‌های شورشی را متوقف کند. در مقطع کوتاه سالگرد قیام‌، این کانون‌ها به بیش از ۴۰۰ پراتیک ضداختناق دست زدند. به‌علاوه رژیم نتوانست بی‌ثباتی بنیادی خود را کاهش دهد.

رژیم ایران بر روی بشکه باروت
رژيم به نسبت جمعیت ایران، بیش از هر حکومت دیگری در جهان اعدام می‌کند. ارگان‌های متعدد سرکوبگر رژیم هر روز به دستگیری‌های گسترده دست می‌زنند. اما به‌رغم چنین اختناقی، مردم ایران هر روز ده‌ها اعتراض و اعتصاب برپا می‌کنند و جوانان به مقابله با مأموران امنیتی می‌پردازند.
همه این‌ها گواهی می‌کند که رژیم روی یک بشکه باروت نشسته است. زیرا همان عواملی که قیام‌ها در سال‌های ۹۶ و ۹۸ و ۱۴۰۱ را آفرید، هم‌چنان در کار است. اما رژيم ایران و متحدانش تلاش می‌کنند این‌طور جلوه دهند که دیگر از قیام‌ها خبری نیست و رژیم بر اوضاع مسلط شده است. اين اشتباه خطرناكی است که بسياری از دولت‌های اروپايی مرتکب می‌شوند.
برخی دولت‌ها در مقابل تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم سیاست انفعالی در پیش گرفته‌اند، وقتی رژیم شهروندان خارجي را به گروگان می‌گیرد، به جای قاطعیت تسلیم می‌شوند. در مورد برنامه اتمی نیز، تروئیکای اروپا در بیانیه ۱۴ سپتامبر خود فاش کرد که رژیم اورانیوم غنی‌ شده بیش از حد مجاز در برجام را نگهداری کرده است.

سیاست مخرب مماشات با رژیم ایران
اما تروييكای اروپا به‌جای اين‌كه مکانیزم ماشه را فعال کنند به صدور يک بيانيه و محكوميت رژیم اكتفا كردند.
آن‌ها به منافع کوتاه مدت خود چسبیده‌اند. اما رویکرد این کشورها برای برنامه بمب‌سازی و برنامه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران، راه باز می‌کند. هم‌چنین به آخوندها برای مقابله با قیام ایران کمک می‌رساند.
يكي از مخرب‌ترين عواقب این اشتباه، فرصت دادن به ماموران مخفی و لابي‌های آخوندهاست. ماموريت اصلي آن‌ها پخش اطلاعات غلط عليه مجاهدين و شورای ملی مقاومت است. آن‌ها این دروغ را پخش می‌کنند كه اين رژيم آلترناتيوی ندارد و تنها راه، استمالت از همين رژيم است.
بسیاری از اين ماموران وانمود می‌کنند که اپوزيسيون هستند. اما نهادهای امنیتی و سیاسی آلمان و ديگر كشورهای اروپايی از فعالیت‌های آن‌ها اطلاع دارند. سرویس‌های اطلاعاتی در آلمان و هلند دیگر کشورهای اروپایی گزارش كرده‌اند كه هدف اصلی وزارت اطلاعات (رژیم ایران) در این کشورها جمع‌آوری اطلاعات از مقاومت ايران و شيطان‌سازی و پخش اطلاعات دروغ عليه آن‌ها است.
ردها و اسامی اين ماموران در دفترچه سبز اسدالله اسدی ديپلومات تروريست آخوندها كه در آلمان دستگير شد، وجود دارد، اما هيچ‌وقت فاش نشد. تحمل اين مزدوران بخشی از سياست فاجعه‌بار مماشات است. به همين خاطر اين دروغ‌ها به دواير قدرت و احزاب سياسی و مطبوعات ظاهرا معتبر راه پيدا می‌كند.
از سوی دیگر رژیم به شدت از نقش الهام‌بخش اشرف۳ برای مردم ایران وحشت دارد. بنابراین، به هر کاری دست می‌زند تا آن را نابود کند. یک نمونه در آلبانی است جایی که بر اساس اطلاعات نادرست و تهدید به حملات سایبری، رژیم از دولت آلبانی خواست تا محدودیت‌هایی را بر اعضای مجاهدین خلق در اشرف۳ اعمال کند.

رژیم ایران تهدید مبرم صلح و امنیت جهان
مصالح سیاسی و اقتصادی اروپا در فاصله گرفتن از اين رژيم و قرارگرفتن در كنار مردم ايران است. بنابراین همه نمایندگان بوندستاگ را فرا می‌خوانم که رهبری یک سیاست صحیح اروپایی در قبال ایران را در دست بگیرند. در تابستان گذشته ۲۰۰ نماینده مجلس فدرال، هم‌چنین اکثریت اعضای مجلس در ایالت‌های نیدرزاکسن و برمن در بیانیه‌های جداگانه‌یی از مبارزه مردم ایران برای آزادی و دموکراسی حمایت کردند. این نمونه‌یی عالی برای یک سیاست پیشرو اروپایی است.
خواست‌ مردم ایران خیلی روشن است:
همان‌طور که در قانون اساسی آلمان هم تصریح شده،‌ حق مردم ايران برای مقاومت به‌رسمیت شناخته شود.
سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار گیرد.
تروئیکای اروپا طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، مکانیزم ماشه را علیه برنامه اتمی آخوندها فعال کند.
آلمان و اتحادیه اروپا خواهان آن شوند که رژيم به‌عنوان تهدید مبرم صلح و امنیت جهان ذیل فصل هفت منشور ملل متحد قرار گیرد.
از این فرصتی که به من دادید بسیار سپاسگزارم. مطمئن هستم که با عزم مردم و مقاومت ایران و حمایت نمایندگان آلمان مانند شما، ایران آزاد خواهد شد.
از همه شما متشکرم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا