اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

اعدام جنایتکارانه ۱۵ زنداني از جمله ۵ هموطن بلوچ در ۴ روز اول آبان،۸۰ اعدام در مهرماه

اعدام جنایتکارانه ۱۵ زنداني از جمله ۵ هموطن بلوچ در ۴ روز اول آبان،۸۰ اعدام در مهرماه

رژيم ضدبشري آخوندها در وحشت از قیام مردم و به منظور ايجاد جو رعب و وحشت، بی وقفه به اعدام زندانیان ادامه می‌دهد. دژخیمان خامنه‌ای پنجشنبه ۴ آبان ۵ زندانی از جمله ۴ هموطن بلوچ را در زندان مرکزی بیرجند حلق آویز کردند. یکی از زندانیان اعدام شده، محمد نبی شاهوزهی (لجه‌ای) دایی شهید قیام خدانور لجه‌ای بود که در جمعه خونین زاهدان در ۸ مهر با شلیک مأموران رژیم مجروح و چند روز بعد به شهادت رسید. عبدالبصیر محمدانی (رند)، محمد میرشاه، رضا شهرکی و امید جوینی دیگر زندانیان اعدام شده پنجشنبه بودند.
روز چهارشنبه ۳ آبان ۴ زندانی به‌دست جلادان قضائیه حلق آویز شدند. یک هموطن بلوچ به‌نام حیات‌الله عیدوزهی (براهویی) در زندان مرکزی کرمان، جلیل سید رضائی در زندان مرکزی قزوین و دو زندانی دیگر در زندان قزلحصار به دار آویخته شدند.
سه‌شنبه ۲ آبان ۳ زندانی در زندان‌های قزلحصار و خوی و دوشنبه اول آبان ۳ زندانی به‌نام‌های اصغر جعفری، مجید موسایی و علی خیربین در زندان شیراز به‌دست جلادان روانه چوبه‌های دار شدند.
به این ترتیب قضائیه جلادان در چهار روز اول آبان دست‌کم ۱۵ زندانی را اعدام کرده است. در مهرماه نیز اضافه بر اعدام‌هایی که در اطلاعیه ۳۰ مهر اعلام شد، دست‌کم ۶ زندانی دیگر حلق آویز شدند. از جمله یکشنبه ۳۰ مهر ۳ زندانی به‌نام‌های خسرو نفیانی، داوود حیدری و داریوش بهرامی در زندان مرکزی کرج و شنبه ۲۹ مهر یک هموطن بلوچ در زندان مرکزی زاهدان و پنجشنبه ۲۷ مهر حامد حیدری در زندان مرکزی اعدام شدند و آمار اعدام‌های جنایتکارانه آخوندها در مهرماه به ۸۰ مورد رسید.
مقاومت ایران بار ديگر ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به محکومیت این اعدامهای جنایتکارانه و اقدام فوری برای توقف ماشین اعدام و کشتار رژيم آخوندي فرا می‌خواند. سكوت و بي عملي در برابر رژيمي كه در قرن بيست و يكم تنها با اعدام و ترور و جنگ افروزي بر سر كار است، پايمال كردن اصول شناخته شده حقوق بشري، مشوق تروريسم و به خطر انداختن صلح جهاني است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۵آبان ۱۴۰۲ (۲۷ اکتبر ۲۰۲۳)
.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا