کمیسیون زنان

سه سال حبس افزوده در ۲ بیدادگاه فرمایشی برای مریم اکبری از قدیمی‌ترین زنان زندانی سیاسی به منظور آزاد نکردن او پس از پایان محکومیت و حبس ۱۵ ساله و افزایش آن به ۱۸ سال

فراخوان اقدام فوری به کمیسرعالی و شورای حقوق بشر و مراجع حقوق بشری برای آزادی مریم اکبری


سه سال حبس افزوده در ۲ بیدادگاه فرمایشی برای مریم اکبری از قدیمی‌ترین زنان زندانی سیاسی
به منظور آزاد نکردن او پس از پایان محکومیت و حبس ۱۵ ساله و افزایش آن به ۱۸ سال
فراخوان اقدام فوری به کمیسرعالی و شورای حقوق بشر و مراجع حقوق بشری برای آزادی مریم اکبری

قضائیه جلادان برای ممانعت از آزادی زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد پس از پایان محکومیت ۱۵ ساله‌اش او را در ۲ پرونده جداگانه که توسط وزارت اطلاعات سرهم بندی شده است با تشکیل ۲ دادگاه فرمایشی در سمنان و اوین جمعاً به ۳ سال زندان افزوده محکوم کرد و او بایستی در مجموع ۱۸ سال حبس متحمل شود.
همچنانکه در اطلاعیه ۶ شهریور ۱۴۰۲ دبیرخانه شورا آمده است: وزارت اطلاعات دو پرونده جدید برای او تشکیل داده است. یکی تحت عنوان «تبلیغ علیه نظام» و دیگری «توهین به رهبری، اجتماع و تبانی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، تحریک مردم علیه امنیت ملی.». اطلاعیه افزوده بود در یکی از این دو پرونده شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری سمنان «در یک حکم غیابی او را به دو سال حبس تعزیری جدید و ۱۵۰ ملیون ریال جریمه محکوم کرد.»
متعاقباً بیدادگاه اوین نیز در یک رسیدگی فرمایشی مریم اکبری را به یک سال زندان دیگر در مورد پرونده دوم محکوم کرد. طبق اطلاعیه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ دبیرخانه شورا، مریم اکبری را «روز شنبه ۱۰ تیر، از تبعیدگاهش در زندان سمنان به دادسرای اوین منتقل و پس از تفهیم ۵ اتهام جدید، به زندان سمنان» برگردانده بودند.
اخیراً هر دو حکم توسط قضاییه جلادان تأیید و ۳ سال زندان اضافی را برای او قطعی کرده و زندان او را در مجموع به ۱۸ سال افزایش داده است. این در حالی است که حتی طبق قوانین و مقررات همین رژیم ضدبشری مریم اکبری باید در سال ۱۳۹۸ پس از تحمل ۱۰ سال زندان آزاد می‌شد. دادخواهی خون شهیدان از یک دهه پیش جرم اصلی این زندانی سیاسی است.
در دهه ۶۰ خواهر و سه برادر مریم اکبری بدست رژیم آخوندی به شهادت رسیدند. مجاهد خلق علیرضا اکبری در شهریور ۱۳۶۰ زیر شکنجه شهید و غلامرضا اکبری در سال ۱۳۶۴ اعدام شد. مجاهدان سربدار رقیه و عبدالرضا اکبری در قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ به شهادت رسیدند.
مریم اکبری از قدیمی‌ترین زنان زندانی سیاسی در ایران است. او در قیام عاشورای ۱۳۸۸ در تهران دستگیر و در بیدادگاهی به ریاست دژخیم صلواتی به اتهام «محاربه از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران» به ۱۵ سال زندان محکوم شد و اکنون بیش از ۱۴ سال است که حتی بدون یک روز مرخصی برای معالجه، در زندان بسر می‌برد. دژخیمان او را در سال ۱۳۹۹ به زندان سمنان تبعید کردند.
کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران بار دیگر کمیسر عالی و شورای حقوق بشر ملل متحد، گزارشگر ویژه حقوق بشر در مورد ایران، گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان و دیگر مراجع مدافع حقوق بشر و حقوق زنان را به محکومیت قاطع رفتار ضد بشری رژیم آخوندی با زندانیان سیاسی بویژه زندانیان زن و اقدام فوری برای آزادی مریم اکبری فرامی‌خواند.

شورای ملی مقاومت ایران- کمیسیون زنان
11 دی ۱۴۰۲ (اول ژانویه 2024)
برای مطالعه روی سایت کمیسیون زنان روی این لینک کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا