اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران سال ۱۳۸۵

کسادی بازار انتخابات، مخفی نگهداشتن آمار تعرفه های مصرف شده، اذعان خبرنگاران خارجی به تحریم

ايران – نمايش انتخابات ارتجاع – شماره ۳

کسادی بازار انتخابات، مخفی نگهداشتن آمار تعرفه های مصرف شده، اذعان خبرنگاران خارجی به تحریم

بر اساس گزارشهای رسیده از شعب اخذ رای در سراسر کشور، تا ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت تهران، شمار بسیار کمی در نمایش انتخابات رژیم شرکت کرده اند. برخی از کارچرخانان حوزه ها به ستاد انتخابات گزارش داده اند که بخلاف سالهای قبل در وسط روز و با گرمتر شدن هوا و برگزاری نمازجمعه، همچنان مراجعات پایین است و اگر میخواهید خبرنگار بفرستید غروب آفتاب بفرستید شاید شلوغ تر باشد.

درگزارشی که یکی از کارگزاران انتخابات در بهارستان استان تهران به ستاد انتخابات ارسال کرده تاکید می‌کند من به همه شعب اخذ رای سرکشی کرده ام، میزان رای دهندگان بسیار پایین است.

برای پنهان نگاه داشتن ابعاد تحریم، در دستورالعملی که به حوزه های مختلف داده شده، مجریان انتخابات موظف هستند که شمار تعرفه های مصرف شده و میزان شرکت کنندگان را محرمانه تلقی کنند و حتی گزارش های آماری را تلفنی منتقل نکنند.

طبق گزارشها از بسیاری از شعبه ها از جمله در تهران، کرج، تربت حیدریه، دورود، سنندج، قزوین، اقلید، مراغه، همدان، چابهار، کاشمر، شهرقدس، اسلام آباد غرب، مشکین شهر، مشهد، جیرفت، زنجان، پیشوا، بجنورد، ایذه، صومعه سرا، رضوانشهر، فومن، رشت، گرگان، ایلام، ماسال، شهرری، فهرج، سمیرم، کرمانشاه، نکا، ساری، پاکدشت، کاشان، اصفهان،‌ آمل، نیشابور، قم، فیروزکوه، لنگرود، تالش، خرم آباد، بهارستان تهران، شهریار، فولادشهر، آبدانان، شاهین شهر، خوراسگان، نشتارود، ملکان، اردبیل، کرمان و فردیس، تعداد انگشت شماری برای رای دادن مراجعه کرده و در برخی از آنها هیچکس برای رأی دادن مراجعه نکرده است.

رژيم آخوندي براي نشان دادن استقبال مردم از رأي گيري، پاسداران، بسیجیها، نیروی انتظامی و سایر نیروهای سرکوبگر و مزدوران خود را به برخي شعبات آخذ رأي مي برد و فیلمبرداری میکند و در تلویزیون حکومتی پخش می‌کند.

ابعاد تحریم به حدی است که آن دسته از خبرنگاران خارجی که اجازه ورود به ایران پیدا کرده‌اند نیز بر عدم شرکت مردم تاکید میکنند. این درحالیست که معمولا خبرنگاران خارجی فقط اجازه دارند به شعب اخذ رای در مرکز تهران که شلوغ تر است مراجعه کنند.

آسوشیتدپرس نوشت: مقامات رژیم و حتی خامنه ای «از عموم مردم خواسته اند تا رأی دهند ، اما به نظر می رسد شعب رای گیری در تهران ، تعداد کمی از رای دهندگان را مشاهده می کند… تلویزیون دولتی شعبه‌های  شلوغی را نشان داد، اما در جاهای دیگر، به نظر می‌رسد تعداد کمی از رای‌دهندگان در برابر سرمای هوا در تهران مقاومت می‌کنند…. در همین حال، حضور شدید امنیتی در سراسر پایتخت به چشم می خورد و افسران پلیس عادی و ضد شورش در میادین و تقاطع های اصلی قابل مشاهده بودند».

روزنامه جهان صنعت رژيم روز ۱۰ اسفند نوشت: «انتخابات مجلس دوازدهم در حالی برگزار می‌شود، که خبری از شور و شوق انتخابات در جامعه، به ویژه در کلانشهرها دیده نمی‌شود. نظرسنجی‌ها، میگوید: نیمی از مردم حتی خبر ندارند که چه انتخاباتی قرار است در اسفندماه برگزار شود…»

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

۱۱ اسفند ۱۴۰۲ (اول مارس ۲۰۲۴)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا