اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۳

ادامه موج اعدامها و اعتراض زندانیان در زندان دستگرد اصفهان ۱۱ اعدام در عرض یک هفته در اصفهان

ادامه موج اعدامها و اعتراض زندانیان در زندان دستگرد اصفهان
۱۱ اعدام در عرض یک هفته در اصفهان

شب گذشته (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه) هنگامی که دژخیمان رژیم در زندان دستگرد اصفهان در صدد انتقال ۴ زندانی محکوم به اعدام به‌نام‌های مسعود استکی، جعفر حسین زاده، مجید رضایی و مصطفی آقامحمدی به سلول انفرادی برای اجرای حکم بودند، سایر زندانیان دست به اعتراض زده و تلاش کردند مانع انتقال آنها شوند. روز قبل از این (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) دژخیمان خامنه‌ای یک زندانی به‌نام حسین بایزیدی را در همین زندان حلق‌آویز کردند. به این ترتیب شمار زندانیان اعدام شده در زندان اصفهان در یک هفته ( ۹ تا ۱۶ اردیبهشت) دست کم به ۱۱ تن میرسد.
از سوی دیگر زندانی سیاسی محمود مهرابی که در زندان دستگرد اصفهان محبوس است روز ۱۶ اردیبهشت توسط شعبه ۵ بیدادگاه ضد انقلاب رژيم در اصفهان به اعدام محکوم شد. امروز سایت آفتاب نیوز رژیم در توجیه این حکم جنایتکارانه نوشت: «این فرد در آشوب های سال ۱۴۰۱ در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالبی اعم از آموزش استفاده از سلاح های دست ساز، دعوت به تخریب اموال عمومی، تحریک مردم به جنگ و کشتار و توهین به مقدسات کرده است.». محمود مهرابی ۳۵ ساله از سال ۹۶ تا کنون بارها دستگیر شده است.
مقاومت ایران بار دیگر خواهان اقدام فوري كميسر عالي و شوراي حقوق بشر ملل متحد، گزارشگر ويژه ملل متحد در باره حقوق بشر در ايران، براي نجات جان زندانیان زیر اعدام بویژه زندانیان سیاسی است و بار ديگر بر ضرورت بازديد هيأت حقيقت ياب بين‌المللي از زندانهاي ايران و ديدار با زندانيان تأکید می‌کند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۷ می ۲۰۲۴)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا