اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۳

اعدام وحشیانه ۱۱ زندانی از جمله دو زن در روز شنبه ۲۹ اردیبهشت

اعدام وحشیانه ۱۱ زندانی از جمله دو زن در روز شنبه ۲۹ اردیبهشت
چشم بستن به موج اعدامها پایمال کردن ارزشهای انسانی است روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم باید به توقف اعدام مشروط شود
دژخیمان خامنه‌‌ای امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت در یک اقدام وحشیانه ۱۱زندانی از جمله دو زندانی زن را حلق آویز کردند. خامنه‌ای در وحشت از قیام و سرنگونی، مرزهای سبعیت و شقاوت را در نوردیده است.
فاطمه عبداللهی در زندان نیشابور و پروین موسوی در زندان ارومیه اعدام شدند. به این ترتیب در ماه اردیبهشت تاکنون ۶ زندانی زن اعدام شده اند.
روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت زندانیان بند زنان زندان مرکزی ارومیه، برای ممانعت از انتقال پروین موسوی، به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام، دست به اعتراض زده و با ماموران زندان درگیر شده بودند.
امروز، ۲۹ اردیبهشت، ۵ زندانی دیگر، یوسف سعیدی، رامین لوندپور، پرویز قاسمی، منصور ناصری و یک زندانی به نام جبلی در ارومیه، اصغرحاجی زاده، کاوه باشانگر و یک زندانی دیگر در زندان سلماس و رامین سعادت ۲۰ ساله که هنگام ارتکاب جرم سن او زیر ۱۸ سال بود، در زندان میاندواب روانه چوبه‌های دار شدند.
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت یک زندانی به‌نام ناصر در تبریز و چهارشنبه ۲۶ اردیبشت جعفر اصلانی در زندان قزوین اعدام شدند.
روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ یک رسانه حکومتی بنام «آپارات – حرف نو» به نقل از «مدیر گروه جامعه شناسی انجمن جامعه شناسی ایران» نوشت:‌ در ایران «نرخ اعدام ده برابر نظام آپارتاید افریقای جنوبی است، از دهه پنجاه تا دهه آخر قرن بیست، ۴۶ سال نظام آپارتاید …۲۵۰۰ تا اعدامی داشت ما توی این چند سال ۲۵ هزار تا، ده برابر اینها …».
چشم بستن به موج اعدام و کشتار و ادامه دادن به معامله و مذاکره با رژیم ایران، لگدمال کردن ارزشهای دموکراتیک و حقوق بشری است. مقاومت ایران بار دیگر از کمیسر عالی و شورای حقوق بشر ملل متحد و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران و همچنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو میخواهد برای نجات جان زندانیان زیر اعدام بویژه زندانیان سیاسی و زنان دست به اقدام بزنند. ادامه روابط سیاسی و اقتصادی با این رژیم باید به توقف اعدام و کشتار مشروط شود و سردمداران رژیم باید در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۸ می ۲۰۲۴)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا