کمیسیون آموزش و پرورش

کمیسیون آموزش و پرورش: ایران – قتل یک معلم زحمتکش در دزفول توسط عوامل اطلاعاتی آخوندها تظاهرات صدها تن از معلمان در تهران

عوامل وزارت اطلاعات آخوندها آقای احمد تقوی, معلم کلاس اول دبستان, را در روز سه شنبه۱۰دیماه, در شهر دزفول, به نحو مشکوکی به قتل رساندند. بنا به گزارشات رسیده، این معلم زحمتکش برای اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ماهیانه خود و اوضاع معیشتی اسفبار خانواده اش به ملاقات یکی از مقامات رژیم در دزفول رفته بود. این جنایت در مسیر بازگشت وی از این ملاقات به خانه اش صورت گرفته است.

جسد این معلم شریف روز بعد در حاشیه رود دز در دزفول(جنوب ایران) پیدا شد. پزشکی قانونی دزفول, تحت فشار وزارت اطلاعات آخوندها, از بیان نتیجه کالبد شکافی به خانواده مقتول خودداری کرده است.
در رویدادی دیگر, صدها تن از فرهنگیان شریف و محروم در تهران, روز چهارشنبه ۱۱دیماه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان و تصویب نشدن «آئین نامه اجرایی خدمات کشوری» در مقابل مجلس ارتجاع (واقع در میدان بهارستان) تجمع کردند. مزدوران وزارت اطلاعات رژیم از همان ساعات اولیه شکل گیری این تجمع اعتراضی به اذیت و آزار و شناسایی و تهدید معلمان معترض و جمع آوری تلفنهای همراه آنها پرداختند. مزدوران سرکوبگر ضمن فیلمبرداری از این حرکت اعتراضی ۱۲تن از معلمان را دستگیر و ابتدا به کلانتری۱۱(بهارستان) و سپس به بیدادگاه واقع در خیابان معلم منتقل کردند. مزدوران رژیم متعاقبأ در هراس از بالاگرفتن اعتراضات معلمان مجبور شدند که دستگیرشدگان را آزاد نمایند.
شایان ذکر است که معلمان و فرهنگیان زحمتکش ایرانی, در سالهای حکومت آخوندها جز تحقیر و سرکوب و زندگی در زیر خط فقر نصیبی نبرده اند, علاوه بر سرکوبی گسترده, این قشر شریف و محروم, همواره با مشکلاتی چون نداشتن تأمین شغلی, پرداخت نشدن حقوق و مزایای ماهیانه به مدت طولانی و گذران زندگی در فقر و تنگدستی دست به گریبانند. شرایط اسفباری که اعتراضات مستمر معلمان علیه آخوندهای حاکم را برانگیخته است.
خانم سهیلا صادق, مسئول کمیسیون آموزش و پرورش شورای ملی مقاومت ایران, ضمن محکوم کردن قتل مشکوک معلم جوان احمد تقوی توسط مزدوران وزارت اطلاعات آخوندها, به معلمان به پاخاسته درود فرستاد و از مدافعان حقوق بشر, اتحادیه ها و سندیکاهای معلمان و فرهنگیان در کشورهای مختلف جهان خواست سرکوب معلمان ایرانی را محکوم نموده و از هیچ اقدامی برای احقاق حقوق آنان دریغ نکنند. وی همچنین دانش آموزان, دانشجویان و فرهنگیان در سراسر جهان را به حمایت از معلمان ایرانی فراخواند. 

کمیسیون آموزش و پرورش شورای ملی مقاومت

۱۵دی۱۳۸۷ (۴ژانویه ۲۰۰۹)
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا