سال ۱۳۹۳

اعتراف وزیر كشور روحانی: قاچاق مواد مخدر در ایران سالانه 20هزار میلیارد تومان است و بخشی از آن صرف سیاست و انتخابات می شود

رحمانی فضلی، وزیر كشور روحانی، در یك اذعان بیسابقه گفت پولهای كثیف ناشی از قاچاق مواد مخدر در همه پهنه‌های سیاست از جمله نمایش انتخابات و انتقال قدرت سیاسی اعمال نفود می كنند. وی در جمع سركردگان «پلیس مبارزه با مواد مخدر» گفت: «سالانه در حوزه مصرف مواد مخدر در کشورمان 10 هزار میلیارد تومان به گردش می‌آید و معادل این گردش مالی نیز در ترانزیت مواد مخدر رخ می‌دهد.

از این رو گردش مالی در مواد مخدر سالانه 20 هزار میلیارد تومان است كه معادل دو سوم بودجه عمرانی کشور است». وی افزود: «پولهای کثیف ناشی از قاچاق مواد مخدر در تمامی بخشها نفوذ می‌کند… بخشی از پول کثیف مواد مخدر در حوزه سیاست، انتخابات و انتقال قدرت سیاسی در کشور وارد می‌شود…سالانه حدود ۴۵۰ تن تریاک در ایران مصرف می‌شود که ۴۲ درصد مصرف کل تریاک در جهان را تشکیل می‌دهد».

همچنانكه پیش از این مقاومت ایران بارها اعلام كرده است سرنخ قاچاق مواد مخدر به سپاه پاسداران و شخص خامنه‌ای وصل است. روزنامه آلمانی دی ولت در 24اردیبهشت 90 خود به نقل از یك گزارش محرمانه سفارت آمریکا در باکو نوشت: «حجم زیادی از تریاک ناخالص افغانستان را رژیم ایران خریداری و سپس به هرویین تبدیل می‌کند…درآمد سپاه پاسداران از قاچاق مواد مخدر به اروپا بالغ بر چندین میلیارد یورو است».

پاسدار سرتیپ غلامرضا باغبانی از نیروی تروریستی قدس به خاطر دست داشتن در قاچاق مواد مخدر و كمك به تروریسم توسط دولت آمریكا در لیست تروریستی گذاشته شد. وزارت خزانه داری آمریكا در این رابطه اعلام كرد: «غلامرضا باغبانی به قاچاقچیان افغان اجازه می‌داد که با عبور از خاک ایران، به کشورهای اروپایی مواد مخدر بفرستند. او در عوض از آنها برای رساندن اسلحه و مهمات برای نیروهای طالبان در افغانستان استفاده می‌کرد» (بیانیه خزانه داری آمریكا-7مارس2012).

مقامهای گمرك آلمان سال گذشته اعلام كردند «45 كیلوگرم هرویین را كه در داخل فرشهای صادراتی از ایران بود در فرودگاه كشف كردند كه در مسیر رفتن برای لهستان، فرانسه، بلژیك و آفریقا بودند. تاكنون بارها فاش شده كه وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در ترانزیت مواد مخدر دست دارند» (خبرگزاری فرانسه-8بهمن92).

سركردگان رژیم آخوندی با توزیع گسترده مواد مخدر از یكسو میلیونها تن از مردم به ویژه جوانان را به این بلای خانمانسوز مبتلا كرده و آنها را از چرخه مؤثر حیات اجتماعی و سیاسی خارج می كنند، همچنین در پوشش مبارزه با مواد مخدر شیوه های مختلف سركوب را گسترش داده و مخالفان سیاسی را زیر عنوان قاچاقچی اعدام می نمایند. از سوی دیگر با درآمد ناشی از قاچاق مواد مخدر در داخل و خارج ایران، هزینه های كلان صدور تروریسم و بنیادگرایی را تأمین می كنند.

مضحك این كه رژیم آخوندی تحت عنوان مبارزه با مواد مخدر میلیونها دلار از اداره مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد دریافت می كند چیزی كه تاكنون بارها مورد نكوهش سازمانهای مدافع حقوق بشر قرار گرفته است.

سران رژیم آخوندی، علاوه بر صدور تروریسم و بنیادگرایی از طریق قاچاق گسترده مواد مخدر نیز عامل مرگ و نیستی و نابودی حرث و نسل در منطقه و جهان هستند. آنها با سوء استفاده از روابط تجاری با كشورهای دیگر علاوه بر دور زدن تحریمها و وارد كردن كالاهای ممنوعه، به صدور مواد مخدر نیز می پردازند. آنها باید از خانواده ملل طرد شوند و مورد تحریمهای همه جانبه قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

4اسفند 1393 (23 فوریه 2015)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا