سال ۱۳۹۲

مقاومت ایران حملات شیمیایی به حومه دمشق و کشتار ۱۳۰۰ شهروند به ویژه زنان و کودکان را محکوم می‌کند

 فراخوان به اقدام فوری بین المللی علیه دیکتاتوری اسد و رژیم آخوندی، عاملان این جنایت جنگی.

مقاومت ایران حملات شیمیایی صبح چهارشنبه ۳۰مرداد (۲۱اوت) به حومه دمشق و کشتار بیش از ۱۳۰۰ شهروند بیگناه به ویژه زنان و کودکان را به شدت محکوم می کند و خواستار اقدام فوری جامعه بین المللی به ویژه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مسئولان این جنایت جنگی بیسابقه، یعنی رژیم سوریه و فاشیسم دینی حاکم برایران است.

آمار فزاینده و هولناک قربانیان این جنایت جنگی و صحنه دلخراش انبوه کودکان خردسالی که جان داده اند وجدان بشریت معاصر را جریحه دار کرده است. سکوت و بی عملی جامعه جهانی در مقابل حملات قبلی شیمیایی از سوی حکومت سوریه، مشوق حمله بیسابقه صبح چهارشنبه است. فقدان یک واکنش سریع از سوی شورای امنیت و احاله پرونده این کشتار بزرگ و مسئولان آن به دادگاه بین المللی جنایی، به سخره گرفتن صلح و عدالت و حقوق بشر در جهان امروز است.

همه می‌دانند که بدون حضور همه جانبه پاسداران و سلاحها و دلارهای رژیم آخوندی، بشار اسد مدتها پیش سقوط کرده بود احمد الجربا، رهبر ائتلاف اپوزیسیون سوریه در روز ۲۷مرداد(۱۸ اوت) به روزنامه الحیات گفت: «حکام واقعی سوریه، فرماندهان پاسداران هستند. پاسداران درخیابانهای دمشق با ما می‌جنگند، قاسم سلیمانی عملیات جنگی را فرماندهی می‌کند. شبه نظامیان عراقی به دستور ایران برای جنگ به سوریه فرستاده می‌شوند. مالکی جنگجویان بنیادگرا و افراطی را وارد سوریه می‌کند و به هواپیماهای حامل سلاح ایران اجازه می‌دهد که از فضای عراق عبور کنند حوثی ها با کمک رژیم ایران از یمن آمده اند و حسن نصرالله اعتراف می‌کند که سرباز ولایت فقیه است و مردم سوریه را می‌کشد. ارتش اسد شکست خورده است، ما امروز با ارتشی مواجهیم که توسط رژیم ایران فرماندهی می‌شود و یک جنگ همه جانبه و با سلاحهای پیشرفته را به ما تحمیل کرده اند….

آخوند رضا تقوی، رئیس امام جمعه های رژیم روز قبل از این کشتار وحشیانه گفت: «امروز [خامنه ای] است که جنوب لبنان را هدایت می‌کنند و غزه را با هدایتشان سربلند و سوریه را در مقابل تکفیری‌ها مقاوم کرده است…مردم مصر … رهبر و ولی‌فقیه ندارند که امروز این کشتارها در کشور آنها انجام می‌شود».

آخوند عمار طائب، از نزدیکان خامنه ای در روز ۲۶ بهمن۹۱ گفت: سوریه استان سی و پنجم ایران است و روحانی رئیس جمهور جدید ملایان دولت سوریه را نماینده مشروع مردم این کشور توصیف نمود و در دیدار با نخست وزیر سوریه در روز ۱۳مرداد(۴ اوت) گفت : «هیچ نیرویی در جهان نمی تواند روابط ما با دولت سوریه را خدشه دار کند».

 دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰مرداد۱۳۹۲ (۲۱ اوت۲۰۱۳)

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا