سال ۱۳۹۲

قتل عام و اعدام دستجمعی در اشرف – شماره ۳۱

 مقاومت ایران نسبت به ادامه کشتار در اشرف هشدار می‌دهد و خواستار اقدام فوری دولت و رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از یک قتل عام دیگر است.

سکوت و بی عملی آمریکا با توجه به مسئولیتش در قبال حفاظت ساکنان چراغ سبز به حمله و کشتار است.

گزارشهای رسیده  از درون ایران حاکی از اینست که رژیم آخوندی و دولت عراق در فقدان یک موضع قاطع از سوی ایالات متحده آمریکا در صدد است بار دیگر به جنایت علیه بشریت در اشرف دست زده و به قتل عام افراد باقیمانده در اشرف دست بزند.

نماینده ساکنان اشرف و لیبرتی گفت:  دولت و رئیس جمهور آمریکا در قبال سلامت و امنیت ساکنان اشرف و لیبرتی مسئولیت حقوقی، سیاسی و اخلاقی دارند. وی از رییس جمهور و وزیر خارجه آمریکا خواست تا ضمن محکوم کردن  دولت و نخست وزیر عراق به خاطر قتل عام اول سپتامبر ۲۰۱۳، بلادرنگ نسبت به ادامه این کشتار و توقف هر گونه اولتیماتوم به مالکی اخطار بدهد.این تنها راه ممانعت از کشتار و اولتیماتوم فردا است.

۶ روز سکوت مقامات ارشد دولت آمریکا در قبال کشتار افرادی که دولت آمریکا در قبال آنها مسئولیت دارد، توسط مالکی و خامنه ای و آدمکشان آنها یک چراغ سبز تلقی شده و آنها را برای ادامه جنایتهایشان تشویق کرده است.

وی افزود تردیدی نیست که دولت آمریکا از قصد شوم دولت عراق برای ارتکاب مجدد چنین جنایتی اطلاع دارد و به همین خاطر اگر برای متوقف کردن آن اقدام نکند در ادامه این جنایت مسئولیت مضاعف دارد و هر خونی که بار دیگر در اشرف ریخته شود، دولت  آمریکا به طور مستقیم  در مسئولیت آن سهیم خواهد بود. بی عملی در مقابل یک جنایت به منزله همدستی در آن است.

۱۰۰ تن ساکنان اشرف که ۵۲ تن از آنها به شهادت رسیدند و ۷ تن آنها به گروگان گرفته شده اند، همه افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو بوده اند که دولت آمریکا با تک تک آنها توافقنامه امضا کرده و در مقابل حفاظت آنها مسئولیت پذیرفته  بود. آنها بر اساس توافق چهارجانبه ( آمریکا، عراق، ملل متحد و نمایندگان ساکنان) در اوت ۲۰۱۲ در اشرف و طبق بیانیه ۲۹ اوت۲۰۱۲ وزارتخارجه امریکا که در آن سلامت و امنیت شان تضمین شده است, بعنوان حافظان اموال در اشرف باقی ماندند. مشاور ویژه وزیر خارجه آمریکا در ۳  اکتبر ۲۰۱۲ به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد هیچ محدودیت زمانی برای  باقی ماندن این ۱۰۰ نفر تا حل و فصل مساله کلیه  اموال وجود ندارد.

 دبیرخانه  شورای ملی مقاومت ایران

۱۵ شهریور ۹۲ (۶سپتامبر۲۰۱۳)

 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا