سال ۱۳۹۲

ایران: اعدام دو زندانی سیاسی از هموطنان عرب در اهواز

 تظاهرات اعتراضی جوانان رامشیر و فراخوان به اقدام فوری جهانی علیه اعدامهای فزاینده و ارجاع پرونده نقض حقوق بشر در ایران به شورای امنیت ملل متحد.

در روز چهارشنبه 9بهمن (29ژانویه) دژخیمان اطلاعات آخوندی به خانواده های هاشم شعبانی و هادی راشدی دو زندانی سیاسی از هموطنان عرب اهل رامشیر در اهواز، اطلاع دادند كه فرزندانشان اعدام شده اند، اما از تحویل پیكر فرزندانشان و ارائه هر گونه اطلاعات مانند تاریخ اعدام و محل دفن آنها خودداری كرده اند.

این دو زندانی سیاسی از روز 16 آذر از زندان كارون اهواز به نقطه نامعلومی منتقل شده بودند و تلاشهای خانواده و وكیلان آنها برای اطلاع از وضعیت آنها بی نتیجه ماند.

مأموران اطلاعات رژیم در اهواز خانواده های قربانیان را با تهدید از برگزاری مراسم یادبود برای فرزندانشان در مساجد بازداشتند و به آنها گفتند كه تنها می توانند در داخل منازلشان آنهم ماكزیمم طی 24 ساعت مراسم عزاداری برگزار كنند. اما جوانان رامشیر در اعتراض به این جنایت، در مقابل خانه قربانیان دست به تظاهرات زده و ضمن تجلیل از شهیدان به شعار دادن علیه رژیم ضد بشری آخوندی پرداختند. شماری از تظاهر كنندگان دستگیر شدند.

آقایان شعبانی و راشدی كه هر دو معلم بودند، در زمستان 89 بازداشت و پس از شكنجه های شدید در بیدادگاههای چند دقیقه یی به اتهام «محاربه با خدا، فساد فی الارض، تبلیغ علیه‌ نظام و اقدام علیه‌ امنیت ملی» به اعدام محكوم شدند. پیش از این نیز در آبان ماه چهار زندانی سیاسی دیگر از هموطنان عرب از اهالی شادگان اعدام شده بودند.

مقاومت ایران اعدام این دو زندانی سیاسی را به خانواده ها و بازماندگانان آنها و به مردم خوزستان تسلیت می‌گوید و از عموم مردم به ویژه جوانان غیور و شرافتمند خوزستان می‌خواهد به همبستگی و همدردی با خانواده شهیدان قیام كنند.

مقاومت ایران بار دیگر به اقدام فوری بین المللی علیه اعدامهای خودسرانه و جمعی به ویژه اعدام زندانیان سیاسی از سوی فاشیسم دینی حاكم بر ایران و ارجاع پرونده نقض حقوق بشر در ایران به شورای امنیت ملل متحد فرا می‌خواند. سكوت و بی عملی در مقابل امواج اعدامها كه بعد از روی كار آمدن آخوند روحانی ابعاد مضاعفی به خود گرفته است، به هر بهانه یی كه باشد، هیچ نتیجه یی جز تشویق این رژیم ضدبشری در ادامه و تشدید جنایاتش ندارد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

10بهمن1392 (30ژانویه2013)

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا