سال ۱۳۹۷

عبور نرخ دلار از ۱۱هزار تومان، تعميق بحران در رژيم آخوندي و اعتراضات مردمي

با عبور نرخ دلار از مرز ۱۱هزار تومان و قيمت سكه طلا از چهار میلیون و چهارصد هزار تومان بحران اقتصادي و سياسي كه سراسر رژيم آخوندي را فرا گرفته هر چه عميق تر مي‌شود.

همزمان با بالا رفتن نرخ دلار نيروهاي سركوبگر انتظامي و اطلاعاتي در وحشت از بالا گرفتن اعتراضات مردمي در بازار بزرگ تهران و بسياري مناطق ديگر مانند ميدان فردوسي و چهار راه استانبول مستقر شدند. در چهار راه جمهوری و مقابل پاساژ علاءالدین موتور سواران ضد شورش مستقر شدند.

عصر  روز یکشنبه ۷مرداد، جمعیت زیادی از جوانان و بازاريان وكسبه در سبزه میدان تهران تجمع کردند كه با یورش مأموران انتظامی و لباس شخصی‌ها روبه‌رو شدند.

در تهران مغازه‌های بازار بزرگ، پله آهنی و صنف طلافروشان و در اصفهان بازار ابزار و ماشين‌آلات در اعتصاب هستند.

بانك مركزي كه به تازگي روحاني رئيس آن را به‌خاطر مقابله با بحران اقتصادي به‌ويژه بحران ارزي عوض كرده است   در يك اطلاعيه مسخره «تحولات اخیر در بازار ارز و طلا» را «عمدتاً ناشی از توطئه دشمنان کشور و در راستای ایجاد التهاب در اقتصاد و سلب آرامش روانی از مردم» توصيف كرد (رسانه های حکومتی-۷مرداد).

بحران همه جانبه اقتصادي از يك سو حاصل چپاولهاي نجومي و نهادينه شده توسط خامنه‌اي، سپاه پاسداران و سردمداران ريز و درشت اين رژيم و از سوي ديگر ناشي از به هدر دادن سرمايه هاي مردم ايران در سركوب وحشيانه، پروژه هاي ضد ملي اتمي و موشكي و جنگ افروزي خارجي و صدور تروريسم و بنيادگرايي است.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

۷مرداد۱۳۹۷(۲۹ژوییه ۲۰۱۸)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا