اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

هفت اعدام جنايتكارانه در زندان‌های گوهردشت و قزلحصار و اعتراض خانواده هاي خشمگين يورش نيروهاي سركوبگر و تيراندازي به سمت خانواده‌های معترض در مقابل زندان قزلحصار در موج جديد اعدامها

خانم مريم رجوي: خامنه اي در صدد است از فوران خشم ملت جلوگيري كند. اما فاشيسم ديني از سرنگوني گريزي ندارد. حسابرسي از سردمداران رژيم نزديك است

 


هفت اعدام جنايتكارانه در زندان‌های گوهردشت و قزلحصار و اعتراض خانواده هاي خشمگين
يورش نيروهاي سركوبگر و تيراندازي به سمت خانواده‌های معترض در مقابل زندان قزلحصار
در موج جديد اعدامها، از ابتداي هفته گذشته دست كم ۶۷ زنداني اعدام شده اند
خانم مريم رجوي: خامنه اي در صدد است از فوران خشم ملت جلوگيري كند. اما فاشيسم ديني از سرنگوني گريزي ندارد. حسابرسي از سردمداران رژيم نزديك است

بامداد امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت، دژخیمان خامنه‌ای ۴ زنداني را در زندان گوهردشت و سه زنداني را در زندان قزلحصار حلق آویز کردند. دو تن از آنها از ۹ سال پیش در زندان بودند. همزمان صبح امروز يك زنداني ديگر در كرمانشاه حلق آويز شد.
از ساعات اولیه بامداد چهارشنبه خانواده و بستگان زندانیانی که در زندان قزلحصار برای اعدام برده شدند مقابل زندان تجمع کرده و علیه اعدام فرزندانشان دست به اعتراض زدند. نيروهاي سركوبگر با باتون و گاز اشک آور و شلیک هوایی به آنها یورش بردند و با پینت‌بال به آنها شلیک کردند، خانواده‌ها با فریادهای «بی شرفها» و با پرتاب سنگ به مقابله پرداختند. یکی از معترضان در اثر ضرب و شتم شدید به بیمارستان منتقل شد.
روز گذشته یک هموطن زندانی بلوچ به‌نام نجم الدین اسحاق زهی در زندان سمنان به دار آويخته شد. روز قبل از آن هم در دزفول يك زنداني به خاطر هلاكت يك مامور انتظامي در مرداد ۱۴۰۰ اعدام شد. به این ترتیب در موج جديد اعدامها كه از هفته گذشته آغاز شده است، دست‌کم ۶۷ زنداني از جمله ۲۶ هموطن بلوچ اعدام شده اند.
خانم مريم رجوي با درود به خانواده هايي كه در برابر اعدام دست به اعتراض زده اند گفت خامنه اي با موج جديد اعدامها در صدد است از فوران خشم ملتي كه خواهان سرنگوني اين رژيم است، جلوگيري كند. بيهوده است، فاشيسم ديني از سرنگوني محتوم گريزي ندارد. اين خونريزيهاي بي حساب سوخت قيام خلق را مضاعف ميكند. حسابرسي از سردمداران رژيم نزديك است.
خانم رجوي بار ديگر ملل متحد و اتحاديه اروپا و كشورهاي عضو را به اقدام فوري و موثر در برابر موج اعدامها و نجات جان زندانيان زير حكم اعدام فراخواند و گفت بي عملي در مقابل ۴دهه جنايت مستمر عليه بشريت توسط اين رژيم، در تعارض شديد و آشكار با اصول و پايه هايي است كه ملل متحد و اتحاديه اروپا بر آن بنا شده اند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۱۰ می ۲۰۲۳)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا