اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

تجمعات اعتراضی معلمان در ۱۳ استان کشور و ضرب و شتم معلمین در سنندج

 

 


تجمعات اعتراضی معلمان در ۱۳ استان کشور و ضرب و شتم معلمین در سنندج
معلم زندانی آزاد باید گردد؛ وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه؛ معلم می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد؛
فرياد هر معلم مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر؛ معلم بيدار است از شاه و شيخ بيزار است

امروز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت معلمان کشور به رغم اقدامات امنیتی، در ۱۳ استان کشور دست به تجمع زدند و نسبت به تضييع حقوق اوليه شان، دستگيري معلمان، عدم رتبه‌بندی و عدم همسان‌سازی حقوق ها اعتراض كردند.
اعتراض جامعه معلمان به عدم اجرای قانون رتبه‌بندی و تبدیل آن از یک عامل تشویق معلمان به ابزاری برای مطیع کردن آنان، بیش از یک دهه انتظار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ناامنی روانی و تهدید سلامت جسمی دانش‌آموزان به ویژه دختران دانش‌آموز و همچنین تداوم پرونده‌سازی و فشارهای امنیتی بر فعالین صنفی است.
تجمعات معلمان در تهران در برابر مجلس ارتجاع و در شهرهای رشت، اردبیل، جلفا، تربت حیدریه، اراک، قزوین، تاکستان، اصفهان، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، هرسین، اهواز، خوزستان، آبدانان، سنندج، همدان، اهواز، شوش و …در برابر ادارات آموزش و پروش استان برگزار شد. معلمان در تجمعات خود از جمله شعار می‌دادند: «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «معلم می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، «حمله شیمیایی، محکوم باید گردد» و «وعده وعید کافیه سفره ما خالیه». معلمان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته بود: «گرانی تورم بلای جان مردم»، «پرونده سازی علیه فعالان صنفی معلمان را متوقف کنید»، «جای معلم زندان نیست، پاسخ مطالبه گری زندان نیست». معترضان در برخي از شهرها مانند رشت، اراك، اردبيل و لنگرود شعار ميدادند «پيام هر معلم مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر»، «درود بر رجوي» و «معلم بيدار است از شاه و شيخ بيزار است».
در سنندج بدلیل تعداد زیاد مأموران ضدشورش، معلمان نتوانستند در محل اصلی تجمع کنند و به چندین گروه کوچکتر تقسیم شدند. گروهی از معلمان که در خیابان طالقانی مستقر شده بودند، توسط مأموران سرکوبگر مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و معلمان با شعار «نیروی انتظامی، داعش ما شمایید» با آنها مقابله کردند. معلمان سنندج در تظاهرات خود شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» سر دادند. در همدان مأموران حراست اداره آموزش و پروش مانع تجمع معلمان در مقابل این اداره شدند، اما معلمان تجمعشان را در خیابان برگزار کردند.
امروز کارگران بهشت زهرا در تهران در اعتراض به پرداخت نشدن هفت ماه حقوقشان تجمع اعتراضی برگزار کردند و غارت شدگان شرکت رامک خودرو در تهران، کارگران شهرداری در بندر موسوم به خمینی و کارگران کاشی اصفهان دست به تجمع زدند. کارگران و کارکنان خط و ابنیه فنی راه آهن کرمان که از روز گذشته در اعتراض به پائین بودن حقوقشان اعتصاب کرده بودند به اعتصاب خود ادامه دادند.
روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت بازنشتستگان شرکت مخابرات در استانهای لرستان، ایلام، مرکزی، کرمانشاه، گیلان، خوزستان ،آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، زنجان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، اردبیل، اصفهان و کردستان برای پیگیری مطالباتشان تجمع اعتراضی و راهپیمایی برگزار کردند.
در کرمانشاه دانش آموزان و جوانان این شهر در ۱۸ اردیبهشت، با روشن کردن آتش و سر دادن شعار آزادی آزادی آزادی و مرگ بر خامنه ای، یاد معلم انقلابي فرزاد کمانگر و یاران شهیدش را گرامی داشتند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۹ مي ۲۰۲۳)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا