اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

اعدام ۸ زنداني در بندرعباس و ميناب و خرم آباد و رشت

 


اعدام ۸ زنداني در بندرعباس و ميناب و خرم آباد و رشت
زندان دستگرد اصفهان، تجمع مردم براي جلوگيري از اعدام زندانيان قيام: این آخرین پیامه، اعدام کنید قیامه
تهران و بندر عباس، تجمع خانواده‌های زندانیان در مقابل قضائيه جلادان:«نه به اعدام»، «بابامو اعدام نکنید»

دژخیمان خامنه‌ای ۸ زنداني ديگر را در زندانهای بندرعباس و ميناب و خرم آباد و لاكان رشت حلق آویز کردند.
صبح امروز، دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۵ زنداني از جمله جلال ریگی، عبدالرحمان موسی زهی و مهران امینی فر در زندانهاي بندرعباس و ميناب اعدام شدند. محمد پایدار و پیمان اکبری بیرگانی در زندان خرم آباد و يك زنداني در زندان لاكان رشت حلق آويز شدند. به اين ترتيب در يك ركورد بي سابقه شمار اعدامهاي ثبت شده از ابتداي ارديبهشت تا كنون دست كم به 90 زنداني بالغ ميشود. شمار واقعي اعدام شدگان بيشتر از اين رقم است.

امروز صبح شماری از خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در تهران مقابل قضائیه رژیم در خیابان کشاورز و همچنین در بندرعباس تجمع اعتراضی بر پا کردند و خواستار توقف احکام ظالمانه اعدام عزیزانشان شدند. خانواده‌ها پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «نه به اعدام» و «بابامو اعدام نکنید».

شامگاه یکشنبه ۲۴ اردیبهشت، شمار زيادي از مردم اصفهان برای جلوگیری از اعدام سه زندانی قيام مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی در مقابل زندان دستگرد اصفهان دست به اعتراض زدند. نیروهای سرکوبگر با گاز اشک آور و تيراندازي تلاش کردند مانع تجمع مردم شوند اما موثر واقع نشد و جمعيت با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «این آخرین پیامه، اعدام کنید قیامه» به اعتراض خود ادامه دادند.
خانم مريم رجوي گفت اين روزها ماشين كشتار و اعدام ولايت فقيه قربانيان بيشتري از زندانيان در بندرعباس و خرم آباد و لاكان رشت گرفته است. وي با درود برخانواده هايي كه در مقابل قضاييه جلادان در تهران و در بندرعباس در اعتراض به اعدامهاي جنايتكارانه دست به اعتراض زده اند و با درود به مردم دلير اصفهان که با تجمع در برابر زندان دستگرد خشم و انزجار خود را از اعدام جوانان ميهن ابراز داشتند، گفت آنها عزم ملت ايران را براي ريشه كن كردن بساط نظام منحوس ولايت فقيه و شكنجه و اعدام بازتاب ميكنند. برای نجات جان زندانیان، باید در همه جا اعتراض و ایستادگی کرد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۱۵ می ۲۰۲۳)

تجمع خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل ساختمان قضائيه جلادان در تهران ۲۵ اردیبهشت: «بابامو اعدام نکنید»، «نه به اعدام»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا