اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

اعدام در۴خرداد، ۲۳ اعدام از ابتداي خرداد، اعدام یک زندانی پس از ۱۷سال حبس و اعدام یک زن در یکشنبه

 

۱۲ اعدام در۴خرداد، ۲۳ اعدام از ابتداي خرداد، اعدام یک زندانی پس از ۱۷سال حبس و اعدام یک زن در یکشنبه

دژخيمان خامنه‌ای امروز یکشنبه ۷ خرداد یک زن زندانی به‌نام منیره نوری کیا را در زندان مشهد و یک هموطن سالخورده کرد به‌‌نام عبدالرحمان مظفری را پس از ۱۷ سال حبس، در زندان سنندج حلق آویز کردند. شنبه ۶ خرداد یک هموطن بلوچ به‌نام عبدالله توتازهی در زندان گرمسار و زندانی دیگری به نام محمد امین ولی نیا در زندان خرم آباد اعدام شدند.
پنجشنبه ۴ خرداد رژيم آخوندها دست كم ۱۲ زنداني را اعدام كرد. اسامي ۷ تن از آنها در اطلاعيه ۴ خرداد دبیرخانه شورای ملی مقاومت آمده است. علاوه بر آن علی شهریاری و علی سالاری و یک هموطن بلوچ به نام‌ نادر علیزهی در زندان کرمان و دو زندانی به‌نام‌های محمد و حمیدرضا در زندان رشت به دار آویخته شدند. چهارشنبه ۳ خرداد نیز یک زندانی به‌نام پرویز جوادی در زندان زنجان به دار آویخته شد.
به این ترتیب قضائيه جلادان در هفته اول خرداد دست‌کم ۲۳ زندانی را اعدام کرده است. در همين حال انتقال محکومان به اعدام به سلولهای انفرادی ادامه دارد. روز جمعه ۵ خرداد ۱۰ زندانی در زندان گوهر دشت برای اجرای حکم به سلولهای انفرادی منتقل شدند. حسن شهبازی هم که هنگام ارتکاب جرم ۱۷ ساله بوده برای اعدام به سلول انفرادی زندان عادل آباد شیراز منتقل شده است.
مقاومت ايران بار ديگر جامعه جهاني را به اقدام فوري براي نجات جان محكومان به اعدام و اعزام يك هيات تحقيق بين المللي براي بازديد از زندانها و ديدار با زندانيان فرا ميخواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷ خرداد ۱۴۰۲ (۲۸ می ۲۰۲۳)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا