اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

خيزش آبدانان، اعتراض به قتل بامشاد سليمانخاني با شعار مرگ بر خامنه اي، بزرگداشت او و اعتصاب بازاريان

خيزش آبدانان، اعتراض به قتل بامشاد سليمانخاني با شعار مرگ بر خامنه اي، بزرگداشت او و اعتصاب بازاريان

شامگاه پنجشنبه ۱۱خرداد مردم و جوانان آبدانان در اعتراض به جنايت فجيع رژيم عليه بامشاد سلیمان‌خانی و جان باختن وي با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه»، «خامنه‌ای بی ریشه، خیزش تموم نمی‌شه»، «جمهوری بچه‌کش، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» و «مرگ بر دیکتاتور» دست به تظاهرات زدند و با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند. بیش از ۵۰ خودروی ضد شورش برای مقابله با مردم در میادین اصلی شهر مستقر شدند ولی جوانان خیابان اصلی شهر را در دست گرفته و در مقابل مركز نيروي انتظامي آتش روشن کردند و چند خودروی یگان ویژه را تخریب و به آتش کشیدند.
نيروهاي سركوبگر با گاز اشک آور و تفنگ ساچمه‌ای به مردم يورش بردند و جوانان با سنگ و چوب به مقابله برخاستند و درگيري و تعقیب و گریز در خیابان‌های مختلف شهر ادامه يافت. دهها نفر از مردم با گلوله ساچمه‌ای مجروح شدند و شمار زيادي به بيمارستان منتقل شدند. گروهي از مردم و بستگان مجروحان در مقابل بیمارستان تجمع کردند تا مانع انتقال مجروحان به زندان شوند.
صبح پنجشنبه کسبه و بازاریان آبدانان به مناسبت شهادت بامشاد اعتصاب کردند و مراسم بزرگداشت او با حضور گسترده مردم آبدانان و كساني که از سایر شهرها آمده بودند، در محاصره نیروهای سركوبگر و لباس شخصیها برگزار شد.
بامشاد سليمانخاني دانشجوی 21ساله مهندسی مکانیک دانشگاه ایلام، روز سوم خرداد توسط نيروهاي سركوبگر بشدت مضروب شد و وقتي به خانه بازگشت به کما رفت و به بیمارستان منتقل گردید. در معاینات اولیه مشخص شد کتف و دنده هاي او شکسته و آثار ضرب و جرح شدید و زخم ناشی از خاموش کردن سیگار روی بدن او به چشم ميخورد. بامشاد یکشنبه ۷ خرداد، در بیمارستان رازی ایلام به شهادت رسید. رییس کل دادگستری استان ایلام به روال سایر قتل‌های حکومتی گفت سلیمان‌خانی «بنا بر انگیزه شخصی اقدام به خودکشی با مصرف قرص کرده است.».
مقاومت ايران هيات حقيقت ياب بين المللي را به تحقيق پيرامون قتل بامشاد سليمانخاني و ديگر قتلهاي حكومتي فرا ميخواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ (۲ می ژوئن)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا