اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

۲۴ اعدام جنايتكارانه در ۵ روز

۲۴ اعدام جنايتكارانه در ۵ روز

خامنه‌ای که برای مقابله با قیام مردم راهی جز تشدید سرکوب و اعدام نمی‌شناسد، زندانياني را که قربانیان فقر و فجایع اجتماعی رژیم جنايتكار و غارتگر ولايت فقيه هستند، به بهانه‌های واهی و آخوند ساخته دسته دسته روانه چوبه‌هاي دار می‌کند.
پنجشنبه ۱۹ مرداد دو زندانی از هموطنان بلوچ به نام‌های حمید براهویی و احمد نارویی در زندان وکیل آباد مشهد و یک هموطن کرد به‌نام افشین رحیمی هدایت در زندان مرکزی همدان به‌دست جلادان حلق‌آویز شدند.
روز چهارشنبه ۱۸ مرداد دو زنداني بنامهاي احد هاشمی و منوچهر خزایی در همدان و يك زنداني بنام اسدالله ارجمندی در زندان مرکزی یاسوج اعدام شدند.
در همين روز رسانه‌های حکومتی به نقل از دادستان مرند خبر دادند که ۵ زندانی در اين شهر حلق آویز شدند. (خبرگزاری قضائیه جلادان- میزان- ۱۸ مرداد).
دژخيمان، سه‌شنبه ۱۷ مرداد دو زندانی به‌نام‌های حسین نصیریان و حسنعلی شکیب را در زندان مرکزی شیراز اعدام کردند و یکشنبه ۱۵ مرداد اضافه بر ۷ زندانی که اعدام‌ آنها در اطلاعیه ۱۶ مرداد اعلام شد، یک زندانی دیگر به‌نام علی اسلامی را در زندان نیشابور و زندانی دیگری به‌نام جواد بازگری را در زندان مرکزی کرج به دار آویختند.
در اطلاعیه ۱۶ مرداد، اعدام یک هموطن بلوچ به‌نام عبدالغفار شهیکی (هاشم زهی) و یک تبعه افغانستان در زندان کرمان نیز اعلام شد. به این ترتیب قضائیه جلادان از یکشنبه ۱۵ مرداد تا کنون ۲۴ زندانی را قربانی ماشین اعدام خامنه‌ای کرده است.

نفرت و انزجار مردم از جنایات قضائيه آخوندها به حدی است که اژه ای رئيس قضائیه جلادان در «نشست با خبرنگاران و مدیران رسانه و روابط عمومی‌های قوه قضاییه در سراسر کشور» از «سوء استفاده دشمنان و بدخواهان» ابراز نگراني كرد و گفت: «خبرنگاران و اصحاب رسانه باید به بهره‌برداری‌هایی که ممکن است از خبر آن‌ها صورت گیرد، اهتمام داشته باشند». ستایشی سخنگوی قضاییه نیز در اصلاح تصویر قضاییه گفت: «ارائه تصویر مطلوب از قضاییه، تنها وظیفه مجموعه رسانه‌ای دستگاه قضا نیست بلکه امری است که باید توسط همه دستگاه‌های درون و بیرون قوه قضاییه محقق شود» (میزان – ۱۸ مرداد).

مقاومت ايران بار ديگر ملل متحد و اتحاديه اروپا و كشورهاي عضو و مراجع مدافع حقوق بشر را به اقدام فوري براي توقف ماشين اعدام و كشتار و نجات جان زندانيان زير اعدام فرا ميخواند. بي عملي در برابر ركوردار شكنجه و اعدام در قرن بيست و يكم، لگدمال كردن ارزشهايي است كه ملل متحد و اتحاديه اروپا بر آن بنا شده است. نقض وحشيانه و سيستماتيك حقوق بشر در ايران بايد به شوراي امنيت ملل متحد ارجاع و سردمدارانش بويژه خامنه اي، رئيسي، اژه اي و سركردگان سپاه به خاطر چهاردهه جنايت عليه بشريت در برابر عدالت قرار گيرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ (۱۱ اوت ۲۰۲۳)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا