اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

مرگ مشكوك جواد روحی زندانی قیام در زندان نوشهر در شرايطي كه رژيم براي جلوگيري از قيام دست به هرجنايتي ميزند

مرگ مشكوك جواد روحی زندانی قیام در زندان نوشهر

در شرايطي كه رژيم براي جلوگيري از قيام دست به هرجنايتي ميزند

در حاليكه رژيم آخوندها برای ایجاد فضای رعب و وحشت و جلوگیری از بالاگرفتن قيام و سقوط محتوم، هر روز به جنایتجدیدیدست می‌زند، قضاييه جلادان از درگذشت زنداني قيام جواد روحي در زندان نوشهر خبرداد. خبرگزاری قضائیه رژيمنوشت: «براساس اعلام روابط عمومی زندان نوشهر، جواد روحی… ساعت ۳:۴۵ بامداد پنج‎شنبه، ۹ شهریور، در زندان به دلیل تشنج به بیمارستان بهشتی نوشهر منتقل شد. با وجود اقدامات کادر پزشکی این فرد در بیمارستان فوت می‌کند. … جواد روحی با حکم دادگاه ساری به اعدام محکوم شده بود و پرونده وی در حال رسیدگی بود.». (خبرگزاری میزان – ۹ شهریور).

كشتن زندانيان قيام زير شكنجه، مسموم كردن و يا سر به نيست كردن آنها توسط جلادان خامنه‌ای يك امر روتين است و تا کنون شمار قابل توجهي از زندانیان با همين شيوه‌ها در زندان و یا پس از آزادی، به قتل رسیده‌اند.

جواد روحی، ۳۵ ساله اهل آمل در آذر 1۴۰۱دستگیر و در زندان سپاه تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفت، بنحوي كه قدرت تکلم خود را از دست داده بود. او به اتهامات آخوند ساخته افساد فی الارض و محاربه به ۳ بار اعدام محکوم شد ولی رژیم بدلیل اعتراضات داخلي و بين المللي نتوانست اين حكم را به اجرا در بياورد. خبرگزاری قضائيه جلادان روز ۲۰ دیماه ۱۴۰۱ اعلام کرد: «جواد روحی لیدری گروهی از اغتشاشاگران و افراد حاضر در تجمع را برعهده داشته و شهروندان را تحریک و تشویق به آشوب می‌کرده است.».

خانم مريم رجوي با تاكيد بر اينكه رژيم در وحشت از قيام و سرنگوني دامنه‌ سرکوب و اختناق را به همه زندانها و دانشگاه ها و خانواده‌های زندانیان و شهدا گسترش داده است، از كميسرعالي و شوراي حقوق بشر ملل متحد و عموم مراجع بين المللي خواستار محكوميت جنايات رژيم عليه زندانيان و تحقيق پيرامون چگونگي مرگ جواد روحي شد. خانم رجوي از عموم جوانان خواست در مقابل جنايات اين رژيم بويژه عليه زندانيان قيام و زندانيان سياسي دست به اعتراض بزنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹ شهریور ۱۴۰۲ (۳۱ اوت ۲۰۲۳)

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا