اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

تشديد فشار بر علي معزي زنداني سياسي ۷۰ ساله در بند ۴ اوين و جلوگيري از رفتن او به بيمارستان

تشديد فشار بر علي معزي زنداني سياسي ۷۰ ساله در بند ۴ اوين و جلوگيري از رفتن او به بيمارستان

رژیم ضدبشری آخوندها فشار بر زنداني سياسي علي معزي را که در بند ۴ زندان اوين محبوس است تشدید کرده و در معالجه او سنگ اندازی کرده و از رفتن او به بیمارستان جلوگیری میکند. دژخیمان انتقال به بیمارستان را مشروط به پوشیدن لباس زندان کرده‌اند که او به عنوان یک زندانی سیاسی از آن سرباز می زند.

علي معزي ۷۰ ساله از زندانيان سياسي دهه ۶۰ است كه مجدداً سالها در دهه ۸۰ و۹۰ زندانی شده است. آخرین بار در اثنای قیام در مهر ۱۴۰۱ دستگير شد. وی تاكنون جمعا ۱۶ سال به جرم هواداري از سازمان مجاهدين در زندان به سر برده است.

علي معزي نيازمند مراقبت ويژه پزشكي است. وی به هنگام دستگیری در مهر ۱۴۰۱ يك ماه بود كه به دليل ابتلا به سرطان تحت عمل جراحي قرار گرفته بود و دوران نقاهت را ميگذراند، اما از آن زمان تا کنون از دسترسی به پزشک و حداقلهای درمانی و داروی مناسب و کافی محروم است.

علي معزي در زندان اوين با پرونده‌‌سازي‌هاي متعدد روبروست. او در ۱۵مرداد ۱۴۰۲ به دادگاه برده شد و قاضي دژخيم صلواتي او را به جرم «سرموضع بودن» و «حضور فرزندانش در اشرف ۳» و «صدور بیانیه علیه نظام» به ۶ سال و ۳ ماه زندان محكوم كرد. دژخيم صلواتي با خشم و کین ضدانسانی به او گفت: «برو ۲۰۹ مبارکت باشد»!

مقاومت ايران با تاکید بر اینکه رژیم آخوندها و شخص خامنه ای مسئول زندگی و سلامت علی معزی است، از گزارشگر ويژه ملل متحد در باره حقوق بشر در ایران و ارگانها و مراجع مدافع حقوق بشر خواهان پيگيري وضعيت بيماري او و اقدام فوری برای تضمین دسترسي وی به بيمارستان و پزشک متخصص و استفاده از داروهاي مورد نياز است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲ دیماه ۱۴۰۲ (۲۳ دسامبر ۲۰۲۳)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا