اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

۳۳ اعدام در ۱۰ روز اول خرداد و دست كم ۱۴۴ اعدام در ماه می

۳۳ اعدام در ۱۰ روز اول خرداد و دست كم ۱۴۴ اعدام در ماه می

دژخیمان خامنه‌ای چهارشنبه ۱۰ خرداد سه زندانی (حسین روستا، نادر نوری و یک زندانی دیگر) را در زندان گوهردشت کرج و یک هموطن بلوچ به‌نام امیر نارویی (شیرانزهی) را در زندان زابل حلق آویز کردند. سه شنبه ۹ خرداد عزتعلی سبزی پس از ۱۱ سال حبس و زندانی دیگری به‌نام محمد کاظمی و یک زندانی دیگر توسط جلادان قضائیه در زندان گوهر دشت به دار آویخته شدند.
علاوه بر زندانیانی که اسامی آنها در اطلاعیه ۷ خرداد اعلام شد، یکشنبه ۷ خرداد یک زندانی به‌نام جلیل مینایی در زندان مشکین شهر و شنبه ۶ خرداد دو زندانی به‌نام‌های حسین سلطانیان و نورالله تیموری در زندان زاهدان توسط دژخیمان رژیم حلق آویز شدند.
به این ترتیب تنها در ۱۰ روز اول خرداد، جلادان خامنه‌ای دست كم ۳۳ زندانی و در ماه می دست كم ۱۴۴ زندانی را حلق آویز کردند.
مقاومت ايران بار ديگر ملل متحد و اتحاديه اروپا و كشورهاي عضو را به اقدام فوري و موثر در برابر موج اعدامها و نجات جان زندانيان محكوم به اعدام فرا ميخواند. بي عملي در مقابل ۴دهه جنايت مستمر عليه بشريت توسط اين رژيم، در تعارض شديد و آشكار با اصول و پايه هايي است كه ملل متحد و اتحاديه اروپا بر آن بنا شده اند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ (۳۱ می ۲۰۲۳)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا