اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

اعدام ۶ زندانی در روز پنجشنبه، ۴۱ اعدام در ۱۱ روز گذشته و ۱۴۶ اعدام در ماه گذشته ميلادي

 

اعدام ۶ زندانی در روز پنجشنبه، ۴۱ اعدام در ۱۱ روز گذشته و ۱۴۶ اعدام در ماه گذشته ميلادي

طرح خامنه‌ای برای مقابله با خشم و اعتراض مردم از طریق اعدام زندانیان هر روز ابعاد گسترده تری پیدا می‌‌کند. دژخیمان خامنه‌ای پنجنشنبه ۱۱ خرداد ۶ زندانی را در زندان‌های کهنوج، کاشان و اصفهان به دار آویختند. دو هموطن بلوچ آریا پرویزی و اشکان سهرابی در زندان کهنوج، رسول شیخ آرپناهی و نعمت ارزانی در زندان کاشان و عقیل عرب و یک زندانی دیگر در زندان دستگرد اصفهان اعدام شدند. طبق گزارشات روز ۳ خرداد نیز دو زندانی‌ به‌نام‌های علی محمد زراعت و اسماعیل نصیری در شیراز اعدام شدند. به این ترتیب شمار اعدام شدگان ۱۱ روز اول خرداد به ۴۱ تن ميرسد. اعدامهاي ثبت شده در ماه مي ۲۰۲۳ نيز دست كم به ۱۴۶ زنداني مي رسد.

در بحبوحه اعدامهاي جنايتكارانه و انزجار داخلي و بين المللي عليه اين اعدامها، رژیم آخوندی برای فریب جامعه جهانی، یک نمایش رسوا برای بازدید از زندان زنان ترتیب داد و خبرگزاري قضاييه جلادان اعلام کرد: «سفرای ۲۸ کشور و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی از ندامتگاه زنان تهران بازدید کردند سفرا و دیپلمات‌های ۲۸ کشور و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در قالب هیاتی ۳۶ نفره در ندامتگاه زنان تهران حضور یافته و از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.» (ميزان ۱۱ خرداد). اين خبرگزاري اسامي كشورهاي شركت كننده در اين بازديد را اعلام نكرد زيرا بايد از ناقضان شناخته شده حقوق بشر باشند كه در سازمان ملل به قطعنامه هاي محكوميت جنايات رژيم آخوندي، به نفع رژيم و عليه مردم ايران رأي ميدهند.
غریب آبادی معاون قضائيه آخوندها با وقاحت و لودگي گفت: «انتخاب ندامتگاه زنان از این جهت بود که میهمانان خارجی از نزدیک خدمات و تسهیلات متنوع و بی‌شائبه به زندانیان زن را ببینند و برداشت صحیح از اصول زندانبانی اسلامی را دریافت کنند.». اما فاشيسم ديني با این صحنه‌سازيها نمی تواند توحش و درنده خویی قرون وسطایی خود علیه زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی و زنان زنداني را لاپوشانی کند.
مقاومت ایران كه ۴۴ سال است، نقض حقوق بشر و شکنجه های ضد انسانی و صحنه سازيهاي رژيم در زندانها را افشا کرده، بار ديگر خواهان بازدید هیأت تحقیق مستقل ملل متحد از زندانها و شكنجه گاههاي رژيم آخوندي و ديدار با زندانيان بويژه زنان و زندانيان سياسي با حضور نمايندگان مقاومت ايران مي باشد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ (۲ ژوئن ۲۰۲۳)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا