اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

اعمال فشار به زندانيان سياسي و پرونده سازی و محاكمه مجدد آنها فراخوان به ملل متحد و اتحاديه اروپا به اقدام فوری براي آزادي زندانيان سياسي و بازديد از زندانها

 


اعمال فشار به زندانيان سياسي و پرونده سازی و محاكمه مجدد آنها
فراخوان به ملل متحد و اتحاديه اروپا به اقدام فوری براي آزادي زندانيان سياسي و بازديد از زندانها

زندانی سیاسی علی معزی ۷۰ ساله که در ۹ مهر ۱۴۰۱ با یورش مأموران اطلاعات به منزلش بدون هيچ اتهام مشخصي بازداشت شد، بدلیل بیماری سرطان و آرتروز شديد و شکنجه‌هایی که در چهار دهه گذشته متحمل شده، نیاز فوري به مراقبت های پژشکی دارد. او مدت کمی قبل از بازداشت تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و دوران نقاهتش را طي ميكرد. او از مراقبتهاي حداقل پزشکی و درمانی محروم است و اجازه اعزام به بیمارستان را نيز به او نميدهند.
علی معزی در اوایل سال جاری به دلیل به رسمیت نشناختن دادگاه رژیم از شرکت در آن خودداری کرد، اما روز گذشته (۲۵ تیر) او را با تهدید و زور به دادگاه بردند. بنا به گزارشها، وي از پاسخ دادن به سوالات دژخيم صلواتي رييس اين بيدادگاه امتناع كرد. صلواتی دستور داد که او را همچنان در بند ۲۰۹ اوین نگه دارند. علی معزی پیش از این سه بار در دهه ۶۰ ، ۸۰ و ۹۰ بدلیل هواداری از سازمان مجاهدین دستگیر و حدود ۱۲ سال زندانی بوده است.

از سوی دیگر قضائیه جلادان، زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد را که به ۱۵ سال زندان محکوم شده، پس از ۱۳ سال و نیم حبس، بدون یک روز مرخصی براي معالجه، روز شنبه ۱۰ تیر، از تبعیدگاهش در زندان سمنان به دادسرای اوین منتقل و پس از تفهیم ۵ اتهام جدید، او را به زندان سمنان برگرداند. هدف، ممانعت از آزادي وي پس از اتمام محكوميت مي باشد. در اين پرونده سازی جديد، مریم اکبری به «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، نشر اکاذیب، توهین به رهبر، تشویق مردم به بر هم زدن نظم عمومی کشور» متهم شده است. دو برادر اكبري بنامهای علیرضا و غلامرضا در سالهای ۶۰ و ۶۴ و خواهر او به‌نام رقیه و یک برادر ديگرش به‌نام عبدالرضا در تابستان ۶۷ در جریان قتل عام زندانیان سیاسی به شهادت رسیدند. جرم او كه مادر سه فرزند است، دادخواهي خواهر و برادران شهيدش مي باشد.

قضائيه جلادان در مشهد، روز سه‌شنبه ۲۰ تیر، معلم زنداني هاشم خواستار، را به اتهام ارسال خاطراتش به خارج از زندان، توهين به خامنه‌اي و تبليغ عليه نظام توسط بيدادگاه انقلاب مشهد به دو سال نيم زندان افزوده محكوم كرد. اين زنداني سياسي در مرداد ۹۸ توسط اداره اطلاعات مشهد بازداشت و توسط قاضي جنايتكار منصوري به ۱۶ سال زندان و ۳ سال ممنوع الخروجی و ۳ سال تبعید به نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان محکوم گردید.

مقاومت ايران بار ديگر ملل متحد و اتحاديه اروپا و كشورهاي عضو را به اقدام فوري و موثر براي پايان دادن به شكنجه و آزار زندانيان سياسي و آزادي آنها فرا مي خواند و خواستار بازدید هیأت تحقیق ملل متحد از زندانها و شكنجه گاههاي رژيم آخوندي و ديدار با زندانیان سیاسی همراه با نمایندگان مقاومت ایران می باشد.

‌دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۶ تیر ۱۴۰۲ (۱۷ ژوئیه ۲۰۲۳)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا