اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

۵۶ اعدام جنایتکارانه از ابتدای مرداد

 

۵۶ اعدام جنایتکارانه از ابتدای مرداد

رژيم ضد بشري آخوندي در آستانه سالگرد قیام سراسری، برای مقابله با خشم انفجاری مردم، اعدام زندانیان را بی وقفه ادامه می‌دهد. روز شنبه ۲۸ مرداد دو جوان ۲۸ ساله از هموطنان بلوچ به‌نام‌های عبدالصمد شاهوزهی و محمود ریگی که از سال ۱۳۹۱ در زندان بودند، در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند.
چهارشنبه ۲۵ مرداد یک زندانی به‌نام ابراهیم مولودپور در زندان دزفول و یک زندانی به‌نام حسین جوادی در زندان مراغه حلق آویز شدند. روز یکشنبه ۲۲ مرداد قضائیه جلادان ۶ زندانی را قربانی ماشین اعدام خامنه‌ای کرد. یک هموطن بلوچ به‌نام محمد گرگیج در زندان مرکزی بیرجند، یک هموطن بلوچ دیگر به‌نام عبدالغنی اربابی در زندان کهنوج، حامد جمشیدی همراه با یک زندانی دیگر در زندان بم و سعید بیرانوند و یک زندانی دیگر در زندان مرکزی خرم آباد حلق آویز شدند.
جلادان شقاوت پیشه خامنه‌ای، شنبه ۲۱ مرداد یک هموطن دیگر بلوچ به‌نام چراغعلی بامری را در زندان مرکزی زاهدان و پنجشنبه ۱۹ مرداد یک زن زندانی به‌نام رقیه عابدینی را در زندان مرکزی همدان اعدام کردند. در روز ۱۹ مرداد سه زندانی ديگر نيز اعدام شدند که در اطلاعیه ۲۰ مرداد اسامی آنها اعلام شد. به اين ترتيب شمار اعدامهاي ثبت شده در ۲۸ روز اول مرداد به ۵۶ مورد بالغ ميشود. بسياري از زندانيان مخفيانه اعدام ميشوند و شمار واقعي اعدامها بسيار بيشتر است.

در ماههاي گذشته صدها تن از هموطنان از جمله کولبران، سوختبران و سایر شهروندان بر اثر تیراندازی نیروهای سركوبگر کشته و مجروح شده‌اند. قاتلان همه از مصونیت کامل برخوردارند و حتی یک نفر از آنان مورد حسابرسی قرار نگرفته است.

مقاومت ايران بار ديگر ملل متحد و اتحاديه اروپا و كشورهاي عضو و مراجع مدافع حقوق بشر را به اقدام فوري براي توقف ماشين سرکوب، اعدام و كشتار و نجات جان زندانيان زير اعدام فرا ميخواند. نقض وحشيانه و سيستماتيك حقوق بشر در ايران بايد به شوراي امنيت ملل متحد ارجاع و سردمدارانش بويژه خامنه اي، رئيسي، اژه اي و سركردگان سپاه به خاطر چهاردهه جنايت عليه بشريت در برابر عدالت قرار گيرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ (۲۰ اوت ۲۰۲۳)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا