اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

اعدام ۱۰ زندانی از جمله ۶ هموطن بلوچ در روز دوشنبه تلاش مذبوحانه خامنه‌ای برای جلوگیری از شعله ور شدن قیام بویژه خیزش هموطنان بلوچ

 


اعدام ۱۰ زندانی از جمله ۶ هموطن بلوچ در روز دوشنبه
تلاش مذبوحانه خامنه‌ای برای جلوگیری از شعله ور شدن قیام بویژه خیزش هموطنان بلوچ

خامنه‌ای در هراس از خشم انفجاری مردم ایران که خواستار سرنگونی رژیم جنایتکار آخوندی هستند، مذبوحانه تلاش می‌کند با سرعت بخشیدن به اعدام زندانیان و ایجاد، فضای رعب و وحشت از شعله‌ور شدن قیام بویژه توسط هموطنان بلوچ جلوگیری کند.
دوشنبه ۳۰ مرداد جلادان خامنه‌ای ۱۰ زندانی از جمله ۶ هموطن بلوچ را در زندان‌های زاهدان، اهواز، قزوین، کرمان و کهنوج حلق آویز کردند. ۳ زندانی بلوچ به‌نام‌های عبدالصمد خادم، یعقوب اجباری و محمد انور براهویی همراه با زندانی بلوچ دیگری به‌نام قنبرزهی در زندان مرکزی زاهدان، یک زندانی بلوچ به‌نام رسول نارویی در زندان کهنوج، یک زندانی دیگر بلوچ به‌نام سعید ریگی همراه با یک زندانی به‌نام عبدالغفور توماج در زندان مرکزی کرمان، یک زندانی به‌نام عبدالرضا قلاوند در زندان مرکزی اهواز و دو زندانی به‌نامهای مهران امیری و جمیل عبدالله زاده در زندان مرکزی قزوین، اعدام شدند.

در یک اقدام جنایتکارانه دیگر شامگاه یکشنبه ۲۹ مرداد یک کودک ۱۰ ساله بلوچ به‌نام احسان یوسف زهی در شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان با شلیک مأموران جنایتکار اطلاعات خامنه‌ای به قتل رسید.

مقاومت ایران شورای امنیت ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به محکومیت این اعدامهای جنایتکارانه و اقدام فوری برای توقف ماشین اعدام و کشتار فرا می خواند.سکوت و بی عملی در برابر این رژیم قرون وسطایی لگد مال کردن همه ارزشها و استانداردهای دمکراتیک و حقوق بشری است. رژیم آخوندی باید از جامعه بین المللی طرد شود و سردمدارانش بویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای بخاطر جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ (۲۱ اوت ۲۰۲۳)

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا